• Dora

Teori - parkeringsskyltar

Jag håller på att plugga körkortsteori och blir inte klok på alla dessa parkeringsskyltar. Titta på bilden. I normala fall får man ju inte parkera på huvudled men här får man det ibland, och ibland inte. Varför? Jag fattar inte skillnaden. Jag kan inte hitta nån logik. Snälla någon, förklara för mig. (Jag ska försök ladda upp en bild. Vet inte riktigt hur man gör)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-16 17:00
    Nej, jag fattar inte hur jag får dit bilden. Den finns i mitt galleri i mappen forumbilder.

• Svar på tråden Teori - parkeringsskyltar
  • Nyfiken gul

ser inga andra bilder än en hund och ett ultraljud

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • maercs
    Cathl skrev 2012-09-16 18:01:52 följande:
    Hjälper dig gärna men hittar ingen bild
  • Nyfiken gul

TS 

när du skriver härnere så kan du ladda upp bild direkt från datorn -  pekar neråt mot knappen "ladda upp bild"

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • W Goldberg

Är det en huvudledsskyllt med ett blått P över och en tilläggstavla under den där det står 2tim eller annat antal timmar?

I så fall får du parkera det antal timmar det står på skylten varje dag på året dygnet runt.

Nu gissar jag vilt att det är den frågan du ställer. 

• maercs

TS, är det den här skylten du menar?
  • Dora

Japp, den skylten är det. Men jag har löst problemet nu. Tack!

• Majuni
    Dora skrev 2012-09-16 20:49:05 följande:
    Japp, den skylten är det. Men jag har löst problemet nu. Tack!
    vad gäller då?
  • sportpappa

De skyltarna är faktiskt kluriga. Parkering tillåten 2 timmar mellan 9-18 på vardagar är ju självklart, men vad gäller utanför angivna tider?
    På den vänstra är det parkeringsförbud, men på den högra är det fri parkering.

Anledning till det beror på hur tilläggstavlorna sitter.
    Den till vänster säger att det är parkering, men bara 2 timmar och det får du göra 9-18 på vardagar.
    Den högra säger parkering, men 9-18 på vardagar och 9-14 på lördagar så får man bara stå 2 timmar. 

• Dora
    sportpappa skrev 2012-09-17 23:06:45 följande:
    De skyltarna är faktiskt kluriga. Parkering tillåten 2 timmar mellan 9-18 på vardagar är ju självklart, men vad gäller utanför angivna tider?
    På den vänstra är det parkeringsförbud, men på den högra är det fri parkering.

Anledning till det beror på hur tilläggstavlorna sitter.
    Den till vänster säger att det är parkering, men bara 2 timmar och det får du göra 9-18 på vardagar.
    Den högra säger parkering, men 9-18 på vardagar och 9-14 på lördagar så får man bara stå 2 timmar. 

Exakt. Klurigt som bara den.
Svar på tråden Teori - parkeringsskyltar