• LillaMysan89

Någon som har erfarenhet av Nuvoryn?Bra/dåligt?

Hej undrar om det är nån som har provat Nuvoryn battningstabletter???

Har en si så där 20 kg och gå ner och motivationen är sämst!
    Så tänkte försöka med en powerstart på en månad för att få motivationen på topp..
    Jag är en sån person som har svårt att fortsätta dieten och träningen om det inte händer nåt..
    Och GI, soppor och lchf är inget för mig..

Så därför har ja kollat lite om ja kunde hitta nåt som kunde hjälpa till utan att man ska vara tvungen att utesluta massa saker ur kosten utan att man bara kan ta mindre portioner mer grönt och nån komplettering tex Nuvoryn

Men har läst så himmla mkt om folk som blivit lurade och att pillerna inte funkar alls så tänkte om det finns någon som provat och vad ni provat och har det hjälpt??

läängtar
  • Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Nuvoryn?Bra/dåligt?
  • mannekarlsson

LCHF är ganska tungt o följa, men jag skulle definitivt rekommendera GI-metoden. Den "enda" förändringen du måste göra är att byta ut all säd mot fullkorn - det räcker ganska så långt och du kommer att få resultat. När du märker att du går ner så kan du gå över till att försöka få bort allt socker som går ur din kost, men det är svårare.

Men om du vill ha en enkel grundregel att följa som garanterat kommer att få dig att gå ner i vikt så är det att inte blanda kolhydrater och fett i samma måltid - kör antingen eller.

Vad gäller bantningspiller såsom Nuvoryn så kan det ge fördelen att förutom att du tappar vikt lite snabbare av pillrens innehåll så känner du dig mer motiverad att faktiskt följa den diet du väljer

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Nuvoryn?Bra/dåligt?