• Anonym

Tips på hur man gör vardagen roligare

Nu närmar sig hösten och vintern, och mörkret triggar depressioner hos många, även mig. För mig leder det till att jag får svårt att klara av mitt arbete eftersom allt känns så meningslöst. Jag blir så deprimerad att jag till slut struntar i vad som händer med jobb och alla jobbiga "måsten". Därför tänkte jag att vi kanske kunde samla lite tips i denna tråden på hur man gör vardagen roligare så att man på så sätt kan orka med allt som känns jobbigt. Allt för att ta sig genom dagarna tills det är dags för vår och sol igen.

Mitt första tips är visserligen ett tråkigt sådant, men det är att städa och hålla fint hemma. För mig så underlättar det när jag får ångest. Ångesten blir inte lika kraftig om jag har fint och ordnat hemma, och det känns alltid bättre med ett mysigt hem.

Vad är era tips?

• Svar på tråden Tips på hur man gör vardagen roligare
  • Anonym (zz)

Skäm bort kroppen och höj serotonin?halten genom massage, SPA-behandlingar, frissan, gå och sjunga i kör. Ett par av dessa i månaden, kanske. Skaffa något att se fram emot, som en resa, till värmen kanske.

• Anonym
    Anonym (zz) skrev 2012-09-16 18:59:26 följande:
    Skäm bort kroppen och höj serotonin?halten genom massage, SPA-behandlingar, frissan, gå och sjunga i kör. Ett par av dessa i månaden, kanske. Skaffa något att se fram emot, som en resa, till värmen kanske.
    Jättebra tips! Jag kan också tipsa om vitamin D tillskott, eftersom D-vitaminbrist är en vanlig orsak till säsongsbetonade depressioner.
  • Toppen9

Jag har nyss upptäckt en sida (och app) som heter "365 saker du kan göra" och det är rätt kul att gå in där och få tips på vad man kan hitta på.
    Jag använder dem för att blanda vardagens tråkiga rutiner med något nytt. Det behöver ju inte vara de kostsamma och avancerade sakerna man gör

• Anonym

Bjud över en vän och drick ett glas vin mitt i veckan gå många promenader, dansa!

• Insanejane77

Shoppingspree! Det ska jag ha snart tänkte jag, köpa hem lite nytt pynt och gardiner osv, sånt går mig glad :)

Göra nåt med utseendet, kanske klippa sig, sola lite eller fixa naglarna ligger också på agendan.

Pyssla kan också vara trevligt när det är regnigt och blåsigt ute. Bjud hem en vän och gör julkort eller nåt :)

Prova nåt spännande recept kan va kul. Kanske man själv och ett par tre vänner kan ha en hemmavariant av "halv åtta hos mig" eller liknande.

Svar på tråden Tips på hur man gör vardagen roligare