• Anonym (Ont)

Konstig smärta i rygg mm

Hej! Min första tråd här på forumet, ursäkta om texten blir konstig då jag skriver från iPhone. I torsdags så upplevde jag smärta i vänster skuldra, då det blev värre under fredagen med smärta strålande över axeln och runt bröstkorgen samt domningar i vänster arm ringde jag vc. De gissade på överbelastad rygg och ev inflammation lock ansåg att jag skulle avvakta samt vila. Har en 8 mån son så att vila är svårt och jag tycker att smärtan ökat och känner även av smärta i hjärttrakten. Domningarna har jag i armbåge och främst i lillfinger och ringfinger. Upplever det lite otäckt och funderar på att ringa vc imon igen. Tänkte höra här ikväll om nån upplevt samma? Har även en tid känt av trötthet, molvärk i buk och ländrygg samt kissat mkt? Börjat lägga ihop symtom och oroar mig även för diabetes nu. Under min graviditet upptäcktes problem med sköldkörteln och äter nu levaxin för detta. Vet att ingen här kan sätta ngn diagnos, men någon kanske känner igen sig och kan lugna mig i natten. Tack på förhand!;)

• Svar på tråden Konstig smärta i rygg mm
  • Anonym (Ont)

Puffar:)

• mamita64
    Anonym (Ont) skrev 2012-09-17 00:28:57 följande:
    Puffar:)
    Domningar i armen gissar jag beror på en inflammation högre upp I skuldran eller axel och som gör att nerver kommer i kläm, och då domnar det.
    Jag hade domnade händer i flera år, pga inflammationer upp i nacke / skulderparti
    Och jag har haft domningar i nack/ skuderparti i ännu fler år. Tidigare i mitt liv, inget jag störs av nu
  • Anonym (Ont)

Tack! Verkar ju logiskt med ngn nerv i kläm. Är väl alla symptom på en gång som gör en nervös:) allt blir ju värre också när man analyserar det sönder och samman.

• mamita64
    Anonym (Ont) skrev 2012-09-17 00:37:54 följande:
    Tack! Verkar ju logiskt med ngn nerv i kläm. Är väl alla symptom på en gång som gör en nervös:) allt blir ju värre också när man analyserar det sönder och samman.
    Jo jag vet hur det känns. Jag har en sjukdom, reumatisk sån sen jag var 14 år ungefär. När jag var 23 så spred den sej med full fart genom kroppen på bara tre veckor. Jag bodde på vc och jag trodde jag skulle bli rullstolsbunden. Bit för bit övermannades kroppen av värk. Tidigare hade jag bara haft ländrygg, ryggrad, skuldror och knän. Nu kom handleder, revben, höfter, armbågar, nyckelben, massor av ställen.
    Att det gick så fort då berodde på en inflammation jag fått i livmodern efter en skrapning i samband med en missed abortion. Det vet jag nu, visste ju inget om detta då. Efter den gången har det spridits mkt mer ändå, men då en bit i taget.
    Jag tycker du ska bli ordentligt undersökt, om inte annat så för att bli lugnare.

• Anonym (Ont)

Usch så otäckt. Kroppen är bra lustig. Pratade med vc idag som tyckte jag skulle ta panodil och återigen avvakta.. Nu ikväll har haka Och kinder domnat så ringde 1177 som tyckte jag skulle åka in för EKG:( Väntar på att min sambo ska komma från jobbet så jag slipper dra upp lillfis ur sängen. Otäckt nu känner jag:(

• Anonym (Ont)

Är jobbig här:) men skulle vara skönt att prata med ngn till min sambo kommit hem..

• CS80

Min syster hade liknande och det var muskelinflammation. Hon var övertygad om att det var hjärtat då det högg där och hennes oro spädde på alla känslor. Hon hade domningar ut i armen. Precis som jag sa till henne så är det lika bra att gå till doktorn för tyvärr är de de enda personerna som kan lugna. Och för hennes del gick det över successivt efter läkarbesöket!
    Lycka till!

• Anonym (Ont)

Jo troligen är det ju ngt sånt.. Känns konstigt i kroppen bara. Brukar vara frisk och inte så här paranoid i vanliga fall, så är lite ovan vid mina känslor:) är skönt att få det kollat nu iaf för det är ju omöjligt att få tid på min vc verkar det som.

• CS80

Det kommer säkert att gå bra. Jag refererar till min syster som sa att hennes rädsla för allvarliga sjukdomar kom krypande när hon fått första barnet. Allt blir viktigare på något sätt. Och jag har en snart 1 år gammal son och jag håller med att vissa tankar skenar iväg.
    Om det är musklerna kan det vara bra att gå till en naprapat och få hjälp.

• Anonym (Ont)

Jo det stämmer verkligen. Sedan sonen föddes har ångest för död och sjukdomar verkligen ökat från 0 till 100. Jo, blir nog bra. Skulle det vara ngt är det ju bättre att få veta också. Tack för dina kommentarer!

• CS80

Ja precis det är lätt att gå runt och släpa på något i onödan för att man är rädd för diagnosen.
    Du får gärna uppdatera här så jag får veta att det gick bra hos dr.

• Anonym (Ont)

Hej igen! Det var muskelinflammation pga överbelastning. Domningarna beror på att nerverna inte funkar som de ska. Så det var ju skönt att det "bara" var det:) de tog EKG och blodprover som alla såg bra ut! Skönt! Tack för stödet!

• CS80

Det var skönt att höra. Hoppas det går över snart. Må så gott!

• GeRDiS

Har haft likadant tillochfrån då min vänstra axel och skuldra har tendens att bli inflammerad allt som oftast, obehagligt och läskigt men helt ofarligt!!!

Svar på tråden Konstig smärta i rygg mm