Jag är så orolig för min man
Hej
Min man har mått oerhört dåligt psykiskt i flera månader. Vi är mitt uppe i en livskris och har tror att han fallit in i en depression sedan 2 veckor tillbaka. Han har ett väldigt tugnt fysiskt arbete där han normalt blir jättehungrig och behöver rejält med mat. Men nu har han varken ätit frukost eller lunch på 2 veckor. På hela helgen har vi inte ätit någonting. Ingen sömn i natt, ligger mest och gråter. Först efter denna helg inser jag allvaret i hans situation. Han har haft det väldigt jobbigt på jobbet den senaste tiden. Han har sagt att han kanske kommer göra något dumt, och jag är så rädd för att han kommer göra något han får ångra. Imorse när han gick till arbetet så slog han sönder hallen i ett oförklarligt vredesutbrott. Går det att få en sjukskrivning på dessa grunder, och i så fall hur länge? Vad ger läkaren för råd när man söker upp dem, vad ger de för hjälp? Är jag naiv om jag tror att allt kommer lösa sig om han bara får vara hemma med mig en månad och bara läka, bli ompysslad, och få tid att reflektera över sina livsproblem? Vart ska jag vända mig för att få en sjukskrivning? Går man till vårdcentralen eller en psykolog? Jag tror läget är ganska akut och jag önskar att han får hjälp snarast så att han helst slipper gå till arbetet imorgon. Jag är så orolig för hur det ska gå för honom idag. Snälla ge mig tips vart vi kan vända oss (bor i Stockholm).
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-17 09:52
Snälla radera denna tråd nu. Mvh X