• Gabi

Mitt hår :( tappat :( löshår? eller vad?

Hej!
    Jag har inte tjockt hår i mig själv, rätt så tunt, fint hår. Nu har jag använt ett bra schampo och inpackning som jag köpte hos min frissa samt klippt mig med jämna mellanrum, mitt hår hade fått bra kvalité och kändes kraftigare/tjockare! Jag höjde en av de medicinerna jag har och tappade massa hår Jätte mycket har jag tappat så mitt hår har blivit jätte tunt mår man inte bra i sig själv innan mår man ju inte bättre av det.

Jag har pratat med min frissa om löshår, äkta löshår , man har det ett par veckor och sedan kommer man till henne och hon tar av det för att tvätta eller något, minns inte vad hon sa att hon gör, sedan sätter hon dit det igen, jag tror man kunde använda det tre gånger? Ta av och på.
    MEN det var ju jätte dyrt Först en summa första gången för håret och ditsättning, sedan en summa för varje gång man kommer och hon tar av och fixar med det och sätter på det igen.

Någon som är insatt i detta? Råkar ut för detta själv?
    Jag har två peruker från en tid då jag var sjuk, vill inte ha dem men fick en ide om man kunde använda det håret på något sätt?

• Svar på tråden Mitt hår :( tappat :( löshår? eller vad?
  • Mandarino

Köp löshår med clips. Det sätter du enkelt i och tar ur själv och är mycket billigare :)

• Gabi
    Mandarino skrev 2012-09-17 09:48:45 följande:
    Köp löshår med clips. Det sätter du enkelt i och tar ur själv och är mycket billigare :)
    Vart köper man det? hur fäster man det, undrar om jag kommer klara det?
  • Maho81

Är du galen? Du kan inte rekommendera clips till en som har tunt och försvagat hår! Det skulle förstöra håret ytterligare då det både blir för tungt för hårstråna och att metallen sliter fruktansvärt och resultatet skulle bli avslitet här och i värsta fall kala fläckar. Ts - egentligen ska du inte ha löshår i alls i ditt försvagade hår, men om du prompt ska ha så satsa på keratinvax, men då måste slingorna vara delade i 4 delar för att inte bli för tungt. Men även detta skulle slita väldigt på ditt hår och det är dyrt att sätta i. Jag är utbildad frisör med gesällbrev och har hållit på mycket med löshår så jag vet en hel del =)

Mandarino skrev 2012-09-17 09:48:45 följande:

• Gabi
    Maho81 skrev 2012-09-17 10:15:29 följande:
    Är du galen? Du kan inte rekommendera clips till en som har tunt och försvagat hår! Det skulle förstöra håret ytterligare då det både blir för tungt för hårstråna och att metallen sliter fruktansvärt och resultatet skulle bli avslitet här och i värsta fall kala fläckar. Ts - egentligen ska du inte ha löshår i alls i ditt försvagade hår, men om du prompt ska ha så satsa på keratinvax, men då måste slingorna vara delade i 4 delar för att inte bli för tungt. Men även detta skulle slita väldigt på ditt hår och det är dyrt att sätta i. Jag är utbildad frisör med gesällbrev och har hållit på mycket med löshår så jag vet en hel del =)
    Vad ska jag göra då? Tips?
  • Mandarino
    Maho81 skrev 2012-09-17 10:15:29 följande:
    Hmm fast jag har tunt och skadat hår! Jag fick tunt hår efter sjukdom och tappade stora hårtussar. Sätter jag upp det i en tofs blir tofsen cirka 4cm i omkrets. Och jag har använt clips i 4 år därefter och MITT hår har varken skadats eller blivit mer slitet. Jag smörjer in mitt hår morgon och kväll och använder ALLTID babyolja på alla tofsar och på clipsen! Och det var MIN frisör som rådde mig till detta!

• Gabi
    Mandarino skrev 2012-09-17 14:10:29 följande:
    Hmm fast jag har tunt och skadat hår! Jag fick tunt hår efter sjukdom och tappade stora hårtussar. Sätter jag upp det i en tofs blir tofsen cirka 4cm i omkrets. Och jag har använt clips i 4 år därefter och MITT hår har varken skadats eller blivit mer slitet. Jag smörjer in mitt hår morgon och kväll och använder ALLTID babyolja på alla tofsar och på clipsen! Och det var MIN frisör som rådde mig till detta!

Jag tappade också hår pga sjukdom för ett vist antal år sedan, det nya håret är sämre än det jag hade innan, köper du detta hos din frisör? vad kostar det?
  • Apocalypso

Du förstör det hår du har kvar om du sätter in löshår, det sliter jättemycket, är obekvämt att sova med och ett sabla skit att sköta. Spara pengarna till något annat istället.

Only weak men fear strong women!
  • Isbit

Nej sätt inte i löshår.
    Du tappar ju hår & löshåret sitter fast i ditt hår så även löshåret kommeratt tapppas.

Det misstaget gjortde jag när jag tappade mkt hår.
    Satte i löshår med keratin. Ramlade av.
    Flera tusen kr åt skogen liksom.

• Gabi

Hmm okey, jag ska inte sätta i för att förlänga så ingen har missförstått mig! Min frissa visade mig när jag var där nu sist, hon hade riktigt hår som hon hade haft på en utställning, man fäster det under sitt hår en bit ner från huvudknoppen, man har det i 6-8 veckor sedan går man till hennes och hon tar bort det och gör något men den, minns inte vad hon sa att hon gör, tvättar? så sätter hon på det igen, hon sa att det är inte vanligt att frisörer har den här typen av infästning, hon kallade det macka tror jag, att det var som en macka, fästet?

Jag tror man kunde avvända samma hår tre gånger?

• Gabi
    Isbit skrev 2012-09-18 14:46:12 följande:
    www.devote.se/articles/fashioncorner/be-gorge...

sånt kanske.
    Vilket fall så slutar ju inte du att tappa hår & därmed tappar du oxå löshåret
    Ska kolla länken, nu tappar jag inte hår, nu tappar jag normalt men jag har tappat mycket så det mer tunt än det var innan!
  • Apocalypso

Ringarna sliter enormt och är obehagliga att sova med, inget jag skulle rekommendera. Kräks

Only weak men fear strong women!
  • pralin

Löshår sliter något helvetiskt, och har man väldigt tunt/slitet hår från början blir det sällan snyggt. Äkta hår har en tendens att bli dyrt.
    Varför klipper du inte en frisyr som är snygg, inte kräver massa fix och som låter håret vila istället? Din frisör borde ju ha massor av tips på vad som kan passa dig!

• Gabi
    pralin skrev 2012-09-18 15:13:09 följande:
    Löshår sliter något helvetiskt, och har man väldigt tunt/slitet hår från början blir det sällan snyggt. Äkta hår har en tendens att bli dyrt.
    Varför klipper du inte en frisyr som är snygg, inte kräver massa fix och som låter håret vila istället? Din frisör borde ju ha massor av tips på vad som kan passa dig!
    nej hon hade inte så mycket mer att erbjuda än löshår som hon visade...
    Konstigt för hon  sa inget om att det sliter på håret, däremot berättade hon ju om de andra sätten som jag inte skulle göra för att det sliter
  • Isbit
    Gabi skrev 2012-09-18 15:18:50 följande:
    nej hon hade inte så mycket mer att erbjuda än löshår som hon visade...
    Konstigt för hon  sa inget om att det sliter på håret, däremot berättade hon ju om de andra sätten som jag inte skulle göra för att det sliter
    hon ville väl sälja löshår då.
    byt frisör
  • Gabi

Tape kallar min frisör det, "hårförlängning (tape)"

Svar på tråden Mitt hår :( tappat :( löshår? eller vad?