• Skytten

Varit inne på förlossningen och vänt. Fått läskiga mediciner - törs jag ta dem?

Tio dagar över tiden vaknade jag med hemska värkar. Täta, mer än tre på tio minuter.
    Men bm på förlossningen konstaterade att jag inte börjat öppnas så jag skickades hem med en "sömndos".
    Fick alvedon, bricanyl och nitrazepam recip. Har någon fått detta? Funkar det? Biverkningarna lät inte kul på nitrazepam....
    Vågar jag ta dem? De menar att jag behöver sova och det går inte med värkarna. Nitrazepam är ett sömnmedel.

• Svar på tråden Varit inne på förlossningen och vänt. Fått läskiga mediciner - törs jag ta dem?
  • ahlcec

Jaa, det är klar du vågar ta dem!
    Jag tror ju inte att de på förlossningen skulle ge dig något oprövat? Ta en tablett och soov!

• Skytten

Ja, jag hoppas att du har rätt. Det var bara så sjuka biverkningar på sömnmedlet, typ minnesluckor.....
    Och jag gillar inte Bricanyl som ger hjärtklappning....
    Men jag måste väl för jag har så ooooooont!

• Majsan70

Man brukar inte få så mycket biverkningar om man använder läkemedlet bara nångång.
    Men du lär sova gott förhoppningsvis.

Darrningarna av bricanylet är dock inte så lätt att få bort.

• Lotta1

Jag tror att du fått bricanylen för att du skall börja öppna dig???
    Det är slemlösande!
    Hon hade inte skrivit ut något till dig som är farligt!!!

• maddienixy

www.fass.se/LIF/home/index.jsp
    där kan du läsa om medicinerna om du är orolig.
    Alvedon får man ta 8st om dagen om man är gravid sa min läkare till mig de ger inga som hellst skador på bebisen.

Bricanyl fick jag när jag hade sammadragningar i vecka 22 ingen fara. Men ta och kolla på adressen alltid skönt när man vet mer om läkemedlet.
    Sov så gott!

Svar på tråden Varit inne på förlossningen och vänt. Fått läskiga mediciner - törs jag ta dem?