Vill ha tillbaka mitt ex
Hej allihopa! Skulle vara SÅ tacksam om ni orkade läsa igenom detta utan att somna.
Jag och mitt ex träffades för snart 2 år sedan. Vi blev tillsammans väldigt snabbt, men jag kände inte att vi passade så bra tillsammans. Efter ca 2 månader gjorde jag slut med honom, men vi kom överrens om att vara vänner.
Sedan dess har vi umgåtts, men också betett oss som ett par. Utan att sätta ett "märke" på vad vi egentligen var. Vi hade sex, kramades och pratade dagligen. Jag kände inget intresse för någon annan kille, och jag tror han kände detsamma. Vi har haft det bra, mysigt och fint ihop. Han har varit min klippa. Den som ställt upp utan att tveka, som tagit sig an mina problem som sina egna. Den finaste killen man kan tänka sig.
Och jag har varit relativt noga med att få honom medveten om det.
Men för snart två månader sedan började han bete sig konstigt. Jag frågade om allt var okej mellan oss, och han sa ja. Men under en resa till egypten tillsammans med mina gemensamma kompisar kom det fram att han ville sluta vara intim med mig
. Anledningen han gav då, var att han inte riktigt visste om han kunde se oss ihop i framtiden. Han vill ha barn(det vill jag med, men kanske inte just nu), att han är pedantisk och jag lite av en ... slarvmajja.
Jag har också kommit mig med att vara rätt på. Alltid umgåtts med honom
och ingen annan.
Jag blev förkrossad. Och han verkade inte riktigt förstå varför. Han kunde inte förstå att jag kunde reagera såhär eftersom jag gjorde slut med honom förra året. Jag älskar honom
men har aldrig sagt det till honom. Han vill fortsätta vara vänner, det har han gjort väldigt klart.
Att han inte vill förlora mig ur sitt liv. Att han en gång hade känslor för mig, men att dem svalnt.
Att det är dött på relationsfronten men att han vill ha mig som vän.
Vi har umgåtts några gånger, och under dem gångerna har vi haft väldigt roligt. Vi skrattar och retas, diskuterar och sådär. Ibland har han varit lite fysisk och pysslat mig i håret etc. Han svarar ALLTID påå sms och telefonsamtal. Och jag ringer sällan också. Har försökt ge honom utrymme. Han har aldrig ombokat en träff. Han var intresserad av någon på jobbet, men det har verkat rinna ut i sanden. Han har mått väldigt dåligt också, och har inte haft något att se fram emot i livet. Jag har försökt peppa honom och ge honom förslag på vad han kan göra.
Min fråga till er är : har jag en chans att få honom tillbaka? Och hur ska jag gå till väga?
han är personen jag tänker på när jag vaknar och den sista jag tänker på när jag ska sova. Jag saknar honom något så enormt. Att ha honom som vän är okej, men jag vill ha mer. Jag orkar inte ha det såhär. .
Hur gör jag detta på bästa sätt? Hur ska jag gå tillväga? Hur ska jag berätta mina känslor?
Snälla snälla hjälp mig:)