• Anonym (nyfiken)

Ang. telefonnummer, hur få reda på vem som skickat sms?

Om man slår upp ett nummer på Eniro eller hitta.se och det inte kommer upp ett resultat, har personen ifråga per automatik hemligt nummer då? Eller finns det något annat sätt att få veta vem som skickat sms/ringt?

• Svar på tråden Ang. telefonnummer, hur få reda på vem som skickat sms?
  • Fia 28

Kan ju även vara prepaid nummer eller vad det nu heter. Svara på sms:et o fråga?

• Anonym (nyfiken)

Hmm, nja det vill jag helst inte. Det är ett sms jag råkade hitta på min mans mobil...  Men tack ändå!

• Fia 28
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-09-17 12:54:43 följande:
    Hmm, nja det vill jag helst inte. Det är ett sms jag råkade hitta på min mans mobil...  Men tack ändå!
    Det går ju att testa ringa nummerupplysningen ifall numret är så nytt att eniro inte är uppdaterat ännu. Annars är det troligtvis hemligt nummer eller nummer som inte är registrerade, så då får du inte fram det.
  • Whitetrash86

har denne som jag ett kontant kort så kan du omöjligt få reda på vem det är, eftersom numret inte registreras någonstans och jag inte valt att själv gå in på eniro och skriva in mitt nummer. Såvida du inte ringer och frågar så klart...

Bara att ringa upp.. fråga efter någon och be om ursäkt för att du ringt fel 

• Anonym (nyfiken)
    Fia 28 skrev 2012-09-17 12:57:58 följande:
    Det går ju att testa ringa nummerupplysningen ifall numret är så nytt att eniro inte är uppdaterat ännu. Annars är det troligtvis hemligt nummer eller nummer som inte är registrerade, så då får du inte fram det.

Mmm, jag gjorde precis det, men hon sa som du att det troligen är så att det handlar om ett kontantkort.
    Whitetrash86 skrev 2012-09-17 13:03:35 följande:
    har denne som jag ett kontant kort så kan du omöjligt få reda på vem det är, eftersom numret inte registreras någonstans och jag inte valt att själv gå in på eniro och skriva in mitt nummer. Såvida du inte ringer och frågar så klart...

Bara att ringa upp.. fråga efter någon och be om ursäkt för att du ringt fel 
    Jag tänkte på det men är lite för feg. Känns en smula jobbigt, men ska se om jag repar mod :)

Tack snälla för hjälpen oavsett!
Svar på tråden Ang. telefonnummer, hur få reda på vem som skickat sms?