• MJN

Vad äter ni gravida som är illamående?

Behöver bra tips här, eller vilka tips som helst! Jag är i vecka 9 och har mått illa konstant sedan en vecka efter äl. Det har blivit värre och värre (men slipper spy iaf).. Är inte sugen på NÅGONTING.. Isglass går  ner.. 

Äter ingen varm mat alls.. Inget med mycket smak, f örsöker soppor men det fungerar inte.. Mår inte illa när jag äter men så fort jag slutat så gör jag det.. Försöker äta HELA TIDEN men det går ju inte och värst är det när jag inte är sugen på nått alls!! Dricker massor med vatten också!

Tacksam för all hjälp jag kan få    

• Svar på tråden Vad äter ni gravida som är illamående?
  • Jempa

Stackare!
    Jag har det likadant fast jag kräks flera gånger om dagen :(
    För mig funkar yoghurt, snällt mot magen och dämpar illamåendet.
    Men det är nog olika för alla men kan vara värt att prova :)

• Moja87

Salta små kex funkade för mig. 
    Sen åt jag lite oftare.
    Hade alltid kex med mig så minsta lilla jag kände av illamåendet så tog jag ett kex så kändes det bättre.

• SilverEmma

McDonalds jordgubbsmilkshake, piggelin och persilja levde jag på i några veckor med första barnet.

• katalysator

Nu var jag visserligen väldigt lindrigt illamående, men för mig fungerade det bra att småäta digestive-kex. Väldigt neutrala i smaken men samtidigt ganska mättande.

• Nötkräm

Jag går in i v 18 imorgon och är fortfarande illamående och spyr. För mig funkar barnmat från burk...låter konstigt va Men det är så mild smak utan konstigheter. Fjällfil och kräm funkar oftast. Har du testat postafen? Oftast slipper man det värsta illamåendet med det.

pojk 2002 ¤ pojk 2005 ¤ flicka 2011 ¤ bf 25/2 2013
  • pippipop

Usch, det är hemskt att må så illa Känner väl igen mig, mått illa i från vecka 6. Det enda dom kunde lindra det värsta var citron och limeskivor... Pratade med dr och fick lergigan, men tyvärr hade det en biverkning- mådde mer illa av medicinen. Fick Primperan istället,dom funkar bra. Nu är jag i v 21 och har mest illamående på morgonen. Håller tummarna för dig att det ska gå fort över. Försök att äta lite åt gången men ofta, annars mår man ännu mer illa.

• MJN

Tack för tipsen jag dricker fil och det fungerar kanske ksh kan testa med yoghurt med för omväxlings skull. Annars får jag inte i mig kex, kakor, bröd, pasta, potatis... Inget sött inget fett. Blä hoppas det blir bättre snart hade inget illlamående alls vid förra graviditeten så det får jag väl sona för nu

• Yrvind

Stackare, det är ju vidrigt att må illa . Första graviditeten levde jag på isglass och kall jordgubbskräm till typ vecka 16. Efter det tokkräktes jag vad jag än åt så då valde jag precis för stunden vad jag kunde tänka mig att få ner. Denna graviditeten har bubbelvatten, gröna äpplen, cornflakes med iskall mjölk och coca cola varit det som gått ner bäst och oftast fått stanna kvar. Hoppas du mår bättre snart!

• Bittersweet2012

När jag va gravid o mådde illa det som hjälpte mig va vattenmelon, vindruvor och gröna äpplen. Kallt drickyoghurt gick ner om man druckit lite i taget. Gjorde oxå smoothies med mycket bär och vanljyoghurt.

• frågande66

Mår du illa på morgonen? Käka knäckebröd INNAN du går upp. Det kan hjälpa. Jag levde de första veckorna på soppor blåbärssoppa saftsoppa o nyponsoppa. Arlas jordgubbssoppa var en favvo.

Svar på tråden Vad äter ni gravida som är illamående?