• Anonym

Tradil

Var hos läkaren idag pga mitt knä, och fick 400 mg Tradil utskrivet. ska ta tre tabletter om dagen.

Någon som har erfarenhet av dessa?  Det står att man kan bli trött och dåsig, och jag kör alltid bil till jobbet, som ligger en bra bit bort. 

• Svar på tråden Tradil
  • solskina

Oj vilken hög dos, jag får ta två om dagen, det räcker bra för mig.

Jag har ätit dom i många år, fungerar utmärkt. Man kan bli lite lummig i huvudet, men om man är medveten om det så kan man köra. Jag har valt just tradil eftersom morfinpreparaten gör att jag inte kan köra. Jag kan ta alvedon eller panodil ihop med tradilen för att förstärka effekten. Men är du inte tablett van var försiktig i bilen. 

Bättre att ta mer till natten för får man sova så orkar man ha ont över dagen på ett annat sätt. 

Jag blir inte trött som jag känner. Men okoncentrerad, så jag kan sitta och säga till mig själv att vara på min vakt.  

• Anonym

Ok, tack för svaret!

Jag har en inflammation som ska läka ut, kanske därför jag fått så hög dos.  Har inte lust att ta dem egentligen, är jätterädd för att bli flummig och snurrig och råka ut för en olycka     Särskilt om barnen är med i bilen. 

• solskina

Nejdå det blir du inte. Men ta första tabletten på kvällen så ser du hur du reagerar. Alla reagerar ju olika.

• kickibas

jag har inflammation och artros i mitt knä och har tagit två  Tradil om dagen , nu tar jag tre eftersom inflammationen förhoppningsvis ska ner ! Jag kör bil som vanligt och blir inte alls dåsig eller trött av dom !Cool

Svar på tråden Tradil