2mån bebis suger på sina händer hela tiden
Hej,
Har märkt att min bebis som nyss fyllt 2 månader stoppar sina händer i munnen hela tiden
på sista tiden.
Det är väl alldeles för tidigt att det skulle vara tänderna?
Vad annars kan det vara?
Hej,
Har märkt att min bebis som nyss fyllt 2 månader stoppar sina händer i munnen hela tiden
på sista tiden.
Det är väl alldeles för tidigt att det skulle vara tänderna?
Vad annars kan det vara?
Det är ganska vanligt att bebisar suger på händerna. Brukar oftast inte bero på något. Har upptäckt händerna och tycker dom smakar gott :)
Vår son upptäckte också sina händer ungefär i den åldern och sög massor på dem. Helt normalt. Han fick, för övrigt, tänder runt 6 månader och det märktes inte alls. En dag fanns de bara där...
min son var och är fortfarande (7månader) helt GALEN i att suga på sina händer!
Min gjorde också det vid den åldern. Nu har hon slutat med det, däremot åker allt annat och fötterna in i munnen istället.
Vill väl bara ha något att snutta på. Både min och två andra bebisar i min bekantskapskrets hade händerna i munnen för jämnan i den åldern och även senare, utan att det verkade höra ihop med några tänder :)
Jag misstänkte det men alltid skönt att höra från andra föräldrar=)
Min pojk på 9 veckor suger också på händerna, och har gjort det mycket sista veckan
Hon är så gullig när hon håller på men ibland går hon lite väl långt in med fingrarna så hon börjar hosta till