Jobbig hosta och tungt att andas
Slutet på förra veckan blev jag förkyld, för andra gången på ca 1 månad. Förra gången var det en turboförkylning som varade i två dagar med en hosta som hängde kvar i ca 3 dagar till. Denna gång har jag varit ganska så förkyld ända sedan i torsdags.
I fredags var jag hos läkaren för att kolla upp varför jag är så ovanligt trött hela tiden (har varit i ca 5 månader) Fick lämna urinprov och blodprover. Urinprovet visade att jag hade Urinvägsinfektion och jag fick Selexid utskrivet som jag skulle äta i tre dagar två tabletter två gånger om dagen, i tre dagar då. Den kuren är över nu.
I lördags kom hostan. Men det är inte sån hosta som jag brukar ha. Hostan jag brukar ha är inte så värst märbar under dagtid men dessvärre hemsk under kvällstid och när jag ska sova. Denna gång är det tvärtom. Hostar inget när jag lägger mig för natten, men under dagen är den hemsk samt att jag får tungt att andas. Som om det är ett lock över luftstrupen. Det är inte så att jag sitter och kippar efter andan, men andningen är helt klart ansträngd.
Någon som vet varför det kan ha blivit så att det är tungt att andas? Varför hostan inte är som den i vanliga fall brukar vara? Bör jag ringa läkaren (igen).