• Anonym (Pust)

Jobbig hosta och tungt att andas

Slutet på förra veckan blev jag förkyld, för andra gången på ca 1 månad. Förra gången var det en turboförkylning som varade i två dagar med en hosta som hängde kvar i ca 3 dagar till. Denna gång har jag varit ganska så förkyld ända sedan i torsdags. 

I fredags var jag hos läkaren för att kolla upp varför jag är så ovanligt trött hela tiden (har varit i ca 5 månader) Fick lämna urinprov och blodprover. Urinprovet visade att jag hade Urinvägsinfektion och jag fick Selexid utskrivet som jag skulle äta i tre dagar två tabletter två gånger om dagen, i tre dagar då. Den kuren är över nu.

I lördags kom hostan. Men det är inte sån hosta som jag brukar ha. Hostan jag brukar ha är inte så värst märbar under dagtid men dessvärre hemsk under kvällstid och när jag ska sova. Denna gång är det tvärtom. Hostar inget när jag lägger mig för natten, men under dagen är den hemsk samt att jag får tungt att andas. Som om det är ett lock över luftstrupen. Det är inte så att jag sitter och kippar efter andan, men andningen är helt klart ansträngd.

Någon som vet varför det kan ha blivit så att det är tungt att andas? Varför hostan inte är som den i vanliga fall brukar vara? Bör jag ringa läkaren (igen). 

• Svar på tråden Jobbig hosta och tungt att andas
  • Anonym (bella)
    Anonym (Pust) skrev 2012-09-17 19:58:35 följande:
    Någon som vet varför det kan ha blivit så att det är tungt att andas? Varför hostan inte är som den i vanliga fall brukar vara? Bör jag ringa läkaren (igen). 

nä, svårt att veta exakt vad dina symtom beror på. folk kanske kommer att gissa sig fram här men vill du inte nöja dig med hemmahopkokta diagnoser är det bättre att du kontaktar en läkare igen och blir undersökt In Real Life. då är chansen större för att du ska få rätt diagnos och rätt behandling. iaf är chansen större än diagnoser du kommer få här på forumet.

men om du promt vill ha en gissning på diagnos så kanske lungcancer...? har hört att man kan få konstig hosta då.

• Anonym

Du ska GIVETVIS ringa vården redan IKVÄLL......

• Anonym (Pust)
    Anonym (bella) skrev 2012-09-17 20:03:54 följande:

nä, svårt att veta exakt vad dina symtom beror på. folk kanske kommer att gissa sig fram här men vill du inte nöja dig med hemmahopkokta diagnoser är det bättre att du kontaktar en läkare igen och blir undersökt In Real Life. då är chansen större för att du ska få rätt diagnos och rätt behandling. iaf är chansen större än diagnoser du kommer få här på forumet.

men om du promt vill ha en gissning på diagnos så kanske lungcancer...? har hört att man kan få konstig hosta då.

Haha, vet mycket väl att det är svårt att få fram vad det kan vara och så. 

Tänkte mer på om någon kanske varit med om något liknande eller sådär..  
  • Anonym

Feber? Låter ungefär som min kompis hade en gång och då var det lunginflammation, men då hade hon feber också.

• Anonym (Pust)
    Anonym skrev 2012-09-17 20:09:16 följande:
    Feber? Låter ungefär som min kompis hade en gång och då var det lunginflammation, men då hade hon feber också.
    Jag har haft lite lätt feber fredag och lördag, men den blev högre igår dock är den helt borta idag. 
  • Anonym
    Anonym (Pust) skrev 2012-09-17 20:10:08 följande:
    Jag har haft lite lätt feber fredag och lördag, men den blev högre igår dock är den helt borta idag. 
    Hennes feber kom först, sedan försvann den helt för att efter 1-2 dagar komma tillbaka. Du borde åka och kolla det
Svar på tråden Jobbig hosta och tungt att andas