• Anonym (deprimerad)

Vad gör man när hela livet känns skit

Är en ensamstående mamma till en liten underbar kille på 3,5 år.. han är den enda riktiga glädjen i mitt liv, men allt annars känns riktigt skit..ingenting annat är bra. är inte nöjd med något.. har pratat med psykolog men hjälper ej.. hon tar inte ens mig på allvar.. visserligen gjorde jag slut med min kille som ja hade varit tillsammans med i nästan 3år och var tvungen att göra abort med vilket jag mår riktigt dåligt för fortfarande.. han använde droger o va allmänt dum o hela förhållandet va skit.. nu e jag ju inte med honom.. men allt känns så skit... 
    och sen att man aldrig har pengar,jobbar som timvikarie hit o dit.. blir de någonsin bättre..finns de någon som mått dåligt men som de sedan ordnat sig för oså... 

• Svar på tråden Vad gör man när hela livet känns skit
  • Anonym

Kan det vara så att du har drabbats av en depression? Det är ganska vanligt nu när hösten sätter in, och sommaren varit rätt kass utan sol och värme knappt. Hur länge har du mått så här  - en vecka, en månad, ett år? Jag skulle råda dig att söka hjälp hos en duktig psykolog / terapeut som ev kan hjälpa dig komma till läkare om du behöver medicin pga depression.

Jag har känt som du och värre, men har blivit bra hjälpt av antidepressiva. Säger inte att det är lösningen på allt, men kolla upp i alla fall så att du kan utesluta att du har drabbats av en depression. För mot sådana finns det idag bra mediciner! Styrkekram! 

• Dizzylizzy

Jag har mått riktigt dåligt i några år, kunde inte jobba, allt började bara snurra för mig när jag kom till jobbet...
    gjorde dumma val när det gällde män osv...
    under denna tid var mina två pojkar små...
    först fick jag diagnosen depression, men medicinen hjälpte liksom aldrig och jag tyckte inte riktigt att diagnosen stämde heller...
    träffade en kille som jag trodde var en bra kille, men han bröt ner mig ännu mer fast han inte ens fattade det utan tyckte och trodde att han var guds gåva till mig..
    Jag tog mig ur det förhållandet och i samband med det gick jag till min läkare igen och sa att nu behöver jag hjälp igen om jag ska kunna fortsätta jobba.
    Då skickade hon mig till en specialläkare och där fick jag diagnosen manodepressiv...stämde mycket bättre...
    jag förstod mig själv bättre genom att läsa på om diagnosen...

Äter inte medicin för det nu för jag är gravid och det går hur bra som helst..
    Har träffat en ny kille som jag gift mig med och som ja altlså väntar barn med, en man som dessutom tagit till sig mina två pojkar och de har tagit till sig honom.

Så här bra har jag inte mått sen jag var liten...livet kan vända, men man måste jobba för det ibland, och hjälper det inte med en kurator så kan det vara personkemin eller att du behöver lära dig vända din tankar...

Först av allt, fundera på hur du vill ha ditt liv och ta ett steg i taget för att nå din dröm... 

• revodneb

Varför skaffar du inte en man som tycker om dig, på riktigt?

Jag tycker mig höra det ena bullshittet efter det andra. Lev ditt liv och bli lycklig, skit i vad andra tycker,

Ps Många män är svin, tänk på det! Ds,

Svar på tråden Vad gör man när hela livet känns skit