Hur ofta var du sjukanmäld på jobbet under graviditeten?
Hur ofta var du hemma från jobbet under din graviditet?
Under första trimestern, andra, tredje?
Vad är vanligast egentligen?
Hur ofta var du hemma från jobbet under din graviditet?
Under första trimestern, andra, tredje?
Vad är vanligast egentligen?
Under första trimesterm var jag typ hemma varannan vecka. Var illamående och toktrött. Sen var jag friskare än vanligt och inte hemma något mer
Inte en enda gång.
Jag har varit sjukskriven alla mina tre graviditeter. Sista graviditeten var jag helt sjukskriven från v. 14
fick fruktansvärd foglossning och hade blixtrande ont dygnet om, kunde inte sova mer än typ 20 minuter åt gången och vaknade ofta skrikande under de sista 4-5månaderna blev sjukskriven på heltid. men pallade inte att sitta hemma hela dagarna och grina, så bytte sjukskrivningen mot sjuktaxi, så de hämtade mig vid dörren och släppte av mig utanför kontoret. kunde jobba fram till 2 veckor innan bf. kvaliteten på arbetet blev nog lidande det får jag erkänna. men utan att ha jobbet att gå till och kollegor som stöttade hade jag nog brutit ihop och blivit galen långt innan dess.
innan foglossningen satte in var jag sjukskriven ca 10 dagar mellan v 12-17 pga blödningar.
Inte en enda dag faktiskt. Hade en bra graviditet, var lite tröttare än vanligt bara. Jobbet jag hade var ganska fysiskt krävande också så det var ju tur att jag mådde bra. Annars hade det nog blivit annorlunda.
Förkylning, magsjuka osv
Inte oftare än annars.
Någon förkylning blev det väl, men inte mer.
Graviditet nr 1:
1:a trimestern, inte alls
2:a trimestern, inte alls
3:e trimestern, sjukskriven 100% mellan vecka 35 och 38 pga foglossning.
Graviditet nr 2:
1:a trimestern, inte alls
2:a trimestern, är jag i nu. Ännu så länge ingen sjukskrivning...