Finns det någon som gått ner 50-100kg utan operation?
Jag har ca 150kg övervikt.
Jag har blivit erbjuden att göra en mag-op men vågade inte.
Jag har bönat o bett om att få bli ivägskickad,inspärrad,tvångsbantad,kallade vad ni vill,men inte.
Jag blir bara sjukskriven och idag frågade min läkare om hon skulle ordna så att hemtjänsten kom hem till mig o hjälpte mig med hygienen.
Jag är straxt över 30,har ett barn,vars uppväxt jag totalt missat/missar.
Jag har bara varit ute en gång i år o sen någon månad tillbaka har jag blivit nästan helt sittande.
Jag har ont precis överallt o mina ben bär mig inte.Att gå de knappa 5meterna som jag har från soffan i vardagsrummet till köket är ett helt motionspass.
Jag har alltid varit stor,men inte så här.För 5år sen hade jag *bara* 50 kg övervikt o var jämt ute o gick eller kröp omkring på golvet o lekte.
Jag gick ner 40kg innan jag vart gravid,men jag levde ett helt annat liv då.
Jag gick upp de 40 igen under graviditeten,men de försvann igen på knappt ett halvår.
Sen dess har mycket skit hänt som jag inte klarat av o inte fått hjälp med.
o nu sitter jag här.
Förutom min son är jag totalt ensam.
Jag är så trött på allt o totalt slutkörd.
Har konstant dåligt samvete för det jag gör mot sonen.
Han började förskoleklass för några veckor sen o tyckte det var bra att han slutade tidigt o fick komma hem till mig o mysa.Nu vill han börja på fritids för jag kan inte leka med honom o han har så tråkigt.
Jag ser på honom hur ledsen han blir när jag säger att jag inte kan o han kommer hela tiden med nya förslag på lekar.Spelar vi spel så somnar jag ofta mitt i spelet.
Han drar sig mer o mer sig ifrån mig.
Kanske lika bra,då jag troligtvis inte kommer att finnas kvar så länge till om jag inte kommer ner i vikt.
Finns det någon som lyckats på egen ensamma hand,att gå ner massor av vikt?
Hur började ni?
Jag vet inga fler alternativ än att skriva här o fråga.
Snälla nervärdera mig inte,för det gör jag så bra själv.