• drömmer om ett barn

Svenska sånger till begravning

Undrar om någon har tips på svenska sånger till begravning? Det är en lite äldre man som plötsligt har gått bort. Har hittat några men tar gärna emot fler alternativ utöver dessa.

Shirley Clamp: "Jag fick låna en ängel".
    Lars Demian: "På den andra sidan".
    Eva Dahlgren: "Ängeln i rummet".
    Kent: "Utan dina andetag".

• Svar på tråden Svenska sånger till begravning
  • Zargenta

Himlen så oskyldigt blå Ted gärdestad!

Sparvöga Marie Fredriksson

• JohannaSofia

finns en sång som heter "Jag är en främling" vet inte vem som har gjort den men den är väldigt vacker tycker jag

• hyschad

Jag skulle säga att det som skulle bli allra bäst är den musik som han själv uppskattade. 
    Jag var på en begravning där mannen ifråga hade älskat Thomas Di Leva, ingen typisk begravningsmusik med under ceremonin spelades bland annat "Ingen kan köpa livet". 

• drömmer om ett barn
    JohannaSofia skrev 2012-09-18 09:02:23 följande:
    finns en sång som heter "Jag är en främling" vet inte vem som har gjort den men den är väldigt vacker tycker jag
    Är det denna du menar?
    ">

• ego

Jag håller med Hyschad. Finns det inte någon musik som ni vet att mannen i fråga gillade?

På min pappas begravning spelade vi Queen - Who wants to live forever (pappa gillade Queen)
    Men vi spelade även Där rosor aldrig dör (till en stad jag är på vandring) sjungen av Carl-Einar Häckner....så himla vacker!!!!

">

• Duckan

Min plats på jorden. Vet inte om det är Malena Ermans låt, men hon har sjungit den iaf. Sjöngs på min väns fars begravning. Mycket passande tyckte jag och har gjort den till "min begravningslåt".

• drömmer om ett barn

Vet faktiskt inte vad han gillade för musik, hörde mest honom lyssna på radio.

Duckan: Vilken vacker låt. Om man bara hittade någon som kunde sjunga den.

• Duckan

Visst är den? Men har inte kyrkan ibland nån som kan sjunga? Jag menar alla känner ju inte en sångare, men ändå sjungs det ofta live i kyrkan.

• La Lola

Man kan spela vad som helst nästan.
    På min pappas begravning spelade vi "Storfiskarvalsen" (Tore Skogman) på orgel.
    Hur fint som helst o så passande till min pappa.

Så utgå från mannens personlighet.
    Spela hans favoritmusik tex.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MammaMilla82

På min mammas begravning hade vi 
    Änglahund (skånsk sångare Hasse, tror namnet var så)

Och dom sista ljuva åren med Lasse Stefanz (hennes idoler)  

• MamaPapa

Håller med att det bästa är om man vet någon musik han gillade. På min mammas begravning spelade vi Idas sommarvisa för den var hennes favorit.

• drömmer om ett barn

Vi valde "Jag fick låna en ängel" med Shirley Clamp och "Håll mitt hjärta" med Björn Skifs. En manlig solist sjöng och det var lika vackert som sorgligt.

Svar på tråden Svenska sånger till begravning