• BFmars2012

Tandsprickning som påverkar sömnen?

Har skrivit flera trådar tidigare om min son som sover dåligt. Nu kan vi ha fått en förklaring då han fick första tanden för några dar sedan, och den andra är också på väg fram. Men hur länge kan tandsprickningen påverka sömnen (om det nu beror på det)? Han började nämligen sova dåligt för två månader sedan, ett evigt snuttande.

• Svar på tråden Tandsprickning som påverkar sömnen?
  • Philippa

Jag gav min lilla en dos alvedon innan natten och det hjälpte honom

• BFmars2012

Tack för tipset, men provat det en gång och ingen skillnad...

• Philippa

Ok.. då är det bara att vänta ut det och försöka trösta så gott det går.....

• Maariiia

Tandsprickning kan vara ett helsike för de små, min tjej har haft ont och sovit dåligt ett par veckor innan varje tand har spruckit. Men när den väl kommit upp har det blivit bättre ganska omgående. Nyss fick hon 5 st tänder på 3 dagar, gissa om hon har varit ledsen!

• Maariiia
    Philippa skrev 2012-09-18 09:21:04 följande:
    Jag gav min lilla en dos alvedon innan natten och det hjälpte honom

Ja, precis. Det brukar hjälpa Glad
  • BFmars2012
    Maariiia skrev 2012-09-18 11:07:01 följande:

Tandsprickning kan vara ett helsike för de små, min tjej har haft ont och sovit dåligt ett par veckor innan varje tand har spruckit. Men när den väl kommit upp har det blivit bättre ganska omgående. Nyss fick hon 5 st tänder på 3 dagar, gissa om hon har varit ledsen!

Ja, ett par veckor låter ju rimligt, men här har det stökat i ett par månader. Kanske inte alls beror på tänderna. Men vill ju hitta en förklaring till varför han börjat sova så oroligt...
Svar på tråden Tandsprickning som påverkar sömnen?