• primavolta

Erfarna traderaanvändare, HJÄLP!

Hej! Är ny på Tradera och har en fråga till mer erfarna köp- och säljare. Om man ska frakta en body, vad använder ni för kuvert, brev, paket för det om jag vill skicka med Posten? Står ofta 12 kr frakt i annonserna men använder då ett vanligt kuvert? Går inte det sönder?

Tack för hjälpen :) 

• Svar på tråden Erfarna traderaanvändare, HJÄLP!
  • Philippa

Jag anväder ett vadderat kuvert från posten....

• pippilirum

Jag skickar ibland i en vanlig påse, du vet en sådan man får om man köper mindre saker på tex Lindex, PoP eller så. Annars vadderat kuvert.

• Marcus121

Finns flera olika metoder för att skicka.
    Brev. bubbelbrev eller hårdbox.

Annars kan man skicka i påse. inte lika snyggt men det fungerar.

Jag föredrar att skicka med postens "Skicka lätt" å vet du att personen har tagit emot paketet.
    Detta kostar dock 39:-

• primavolta
    Philippa skrev 2012-09-18 09:26:39 följande:
    Jag anväder ett vadderat kuvert från posten....
    jag tycker också det verkar vara det "säkraste" för att inte paketet skall gå sönder, men det kostar ju mer än 12 kr.. vad använder de som skriver frakt 12 kr?
  • primavolta
    pippilirum skrev 2012-09-18 09:28:33 följande:
    Jag skickar ibland i en vanlig påse, du vet en sådan man får om man köper mindre saker på tex Lindex, PoP eller så. Annars vadderat kuvert.
    smart med en sån 'presentpåse'! skickar du den som den är då,bara igentejpad?
  • primavolta
    Marcus121 skrev 2012-09-18 09:30:01 följande:
    Finns flera olika metoder för att skicka.
    Brev. bubbelbrev eller hårdbox.

Annars kan man skicka i påse. inte lika snyggt men det fungerar.

Jag föredrar att skicka med postens "Skicka lätt" å vet du att personen har tagit emot paketet.
    Detta kostar dock 39:-
    bubbelbrev? menar du vadderat kuvert?

vad är skicka lätt? vad för slags förpackning är det?

står ni någonsin för lite av fraktkostnaden själva, eller skriver du 39 kr frakt för ex ett litet plagg som en body? 
  • lanylena

Packar alltid i plastpåsar och tejpar ordentligt. Säger att jag vill skicka som BREV.
    Då får du det billiga portot. Frakten betalar i princip alltid köparen.

Plus 8/5, BF 21/1!
  • hemlig mamma
    primavolta skrev 2012-09-18 09:45:09 följande:
    jag tycker också det verkar vara det "säkraste" för att inte paketet skall gå sönder, men det kostar ju mer än 12 kr.. vad använder de som skriver frakt 12 kr?

Det undrar jag oxå som är ovan på tradera. Jag undrar ofta om det verkligen täcker fraktkostnaden som posten begär gällande vikt.
  • hittpånåt

Det som håller allra bäst i Postens hantering är en vanlig bärkasse från ICA/Coop eller annan affär. De är "rivtåliga" , vänd bara ut-och -in och tejpa igen, utmärkt sätt att återanvända. Sopsäckar är också bra och hållbara.

• PopcornMamma

Packar alltid i mailingbags, tåliga påsar av plast med en klisterremsa man stänger med.

Svar på tråden Erfarna traderaanvändare, HJÄLP!