Looloo97 skrev 2012-09-19 08:57:06 följande:
Jag flyger ofta med Ryanair och det skiljer sig hur noga dom är beroende på vart du åker. I Storbritannien som London och Edinburgh t.ex så är det jättenoga. Väskan ska passa i en behållare och den vägs.
ABSOLUT bara ett handbagage inga handväskor eller påsar eller kameraväskor utöver det enda handbagaget.
(finns ALLTID några trögskallar med en massa taxfreepåsar som stoppar upp boardingen för att dom inte kan läsa vad som gäller)
I Italien har jag flugit Rom, Bergamo och Pisa och där verkar dom inte bry sig alls. Folk har påsar med apelsiner och allt möjligt utöver handbagaget, det vägs dock.
Detsamma i Faro i Portugal, och Lanzarote väldigt smidigt och inte så militärstyrt som i UK...
Om du nu ska checka in en väska så spelar det ju ingen roll då kan du ju lägga rakhyvlar och necessär i den och bara ha annat i handbagaget.
Själv brukar jag ha en rullväska som handbagage och ta med mig en större tygpåse som jag kan ha som handbagage hem. När jag checkar in online så beställer jag incheckat bagage enbart på hemresan det är hälften så dyrt som att ta bagage båda vägarna.
Det är faktiskt Pisa vi åker ifrån, så då är det ju perfekt. ;) Tänkte göra som dig och ha en rullväska plus en mjuk väska till kläderna på hemresan om jag får för mig att köpa vin exempelvis.
Tack så mycket för att alla haft ett sådant bra tålamod med att förklara, jag är lite mindre orolig för att åka dit för förberedan till terrordåd nu. :) Framförallt ser jag fram emot att slippa håriga ben och flottigt hår i Italien.. ;)