• Hugge47

sonos stereo

Har precis skaffat SONOS anläggning till vårt hem. 

Jag är sjukt nöjd. Kör musik i alla rum. Spotify är "inbyggt". Allt går att styra via valfi plattform.
    Dator, smartphone, padda.

Hur länge har detta system funnits på marknaden? Hade knappt hört talas om den tidigare. 

Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Svar på tråden sonos stereo
  • niky40

Det är vansinnigt bra. Tyvärr kan man inte låta bli att utöka hela tiden!

• JeppeSthlm

Jag har varit Sonos torsk i många år men på senare tid, efter S2, så har jag börjat tvivla på dem och sökt efter ett alternativ.

Det jag tillslut funnit är en infrastruktur som heter Linkplay, de säljer sin teknik till andra tillverkare som bygger in det i sina lösningar och OEM:ar deras app under eget varumärke. 

linkplay.co/products-powered-by-linkplay.html

De kändare av dessa är Wiim, deras streamer är marknadsleedande med avseende på ljudkvalitet, svenska Audio Pro gör en handfull aktivahögtalare med Linkplay. I gör-det-själv världen finns Arylic som gör både inbyggnadssatser och kompletta små streamingboxar.

Sonos är den enda multiroom leverantören som får integrera emot Spotifys API er, alla andra får hålla tillgodo med Spotifyconnect.

Jag har tagit hem all Sonos utrustning från landet och tänker köra dem här hemma, till landet har jag börjat köpa in Linkplay, främst via Audio Pro.

Svar på tråden sonos stereo