• inväntande

Hur långt innan till fråga eventuella faddrar?

Hej alla som har faddrar till eran barn.

Hur långt innan födsel brukar eller bör man fråga tilltänkta faddrar om dom vill vara faddrar?  

• Svar på tråden Hur långt innan till fråga eventuella faddrar?
  • Petronilla

Jag frågade de första vid vecka 12 för jag ville att de skulle vara involverade i barnens liv och det
    är de fortfarande. Bra val av gudfarsor helt enkelt!

• Viktoria123

Tips på hur man gör om man inte är överens med sin partner angående faddrar ? :)

• Coyote

Innan födsel frågar jag inte, jag vill ju veta att den tilltänkta faddern faktiskt är intresserad av mitt barn innan jag frågar.

• Petronilla

Är man inte överrens får man kompromissa;) Låt mannen få bestämma lite grann. Det är bra för förhållandet! Min fick välja tilltalsnamnen(fast han har bra smak)

• veh

Jag frågade inte förrän barnet var fött... Såg ingen anledning till det?

• lillajag02

Om man inte tänker döpa barnet men ändå vill ha involverade faddrar? Hur göra? :)

• Petronilla

De första faddrarna fick inofficiella fadderbrev av oss, då de inte var med i svenska kyrkan.
    Så vi valde att ha dem som faddrar ändå.

De andra barnens faddrar var med på dopet.

• inväntande

Nu tycker jag att min frågeställning försvann lite i allt annat Glad jag har för mig att min syster frågade oss innan barnet var fött men jag minns inte och jag vill inte så gärna ringa och kolla då hon är en av dom tilltänkta faddrarna.

• inväntande

Och vi har tänkt döpa och jag vill att faddrarna ska vara döpta och med i kyrkan så det har jag kollat eller ska kolla.
    Vad händer om en av dom tilltänkta faddrarna inte är med i kyrkan hm..Jag vet faktiskt inte om honär det tar det liksom bara för givet.  

• inväntande

Har googlat fram att faddrarna ska vara döpta men behöver inte vara medlem. Ja ja för mig är det ändå en viktig fråga.

Svar på tråden Hur långt innan till fråga eventuella faddrar?