• Maline85

Någon mer med små blödningar i andra trimestern?

Har sedan 2-3v tillbaka haft små blödningar.
    Inte mycket alls utan bara små strimmor. Var 3:e dag cirka kommer det.
    Pratat med gyn och förlossning men dom säger att så länge det inte är mycket jag inte har ont så kan man inget göra.
    Jag hoppas ju innerligt att det är något blodkärl eller så som brister.

Ni andra som är eller har vart med om samma sak, vad har ni fått för svar eller vad har det visat sig att vara?
    Man går ju med en ständig oro :( 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-18 18:02
    Är vi vecka 22.

• Svar på tråden Någon mer med små blödningar i andra trimestern?
  • Hoppfull84

själv blödde jag varannan-var tredje dag mellan v 12-17, ibland bara nån strimma ibland rejäla störtblödningar.
    var in på gynakuten jag inte hur många gånger men på VUL visade sig bebisen må fint varje gång.
    de kunde bara gissa varför det blödde och trodde att det berodde på att livmodern växte extra mycket under en period och då moderkakan sitter fast i livmoderslemhinnan hinner inte den riktigt med och små blodkärl liksom tönjs sönder. men de kunde inte säga säkert att det var det som orsakade blödningarna.
    köpte en happytone och lyssnade på bebisens hjärtljud hemma för att lugna den värsta oron mellan akutbesöken(hade ju ännu inte börjat känna några sparkar då).

sjukt jobbigt var det iaf minns jag. men nu ligger tösen 15månader gammal och sover gott i sin säng så blodet var bara läskigt och inte farligt för oss iaf.

känner du dig väldigt orolig kan du alltid ringa in till gynakuten el likande och be att få göra UL för att se att allt är som det ska. men man kan få sitta och vänta länge eftersom man inte direkt är prioriterad.

• Maline85

Tack för svar !! Ser ju ett mönster O det är att när bebis ligger tokigt och trycket på så kommer blödningen. Magen har blivit stor fort så kan vara att de växer o blodkärl går sönder.
    Mina slemhinnor är extremt ömma och torra, kanske kan höra ihop det också.

• Hoppfull84

ja man kan tydligen inte så noga veta varför det blöder. har du blivit kollad så tappen är stängd och så? känner du rörelser varje dag?

• Madoddo

Jag har också haft blödningar till och från hela graviditet . Hade ett uppehåll från v 12-20 nu är jag i v 25 och blöder lite då och då . Har vart upp och kollat två ggr och de ser bra ut de hittar inget förutom att jag blöder från tappen lite men Inge farligt säger dem , vissa kan tydligen blöda till och från. De sa till mig att jag fick ringa närsom om jag var orolig men känns dumt att ringa var och varannan dag . Det är säkert inget farligt men om du är orolig ring 1177 för de gjorde jag och de har kopplat mig till förlossningen västerås och de var jättegulliga och jag fick komma direkt :)

• Maline85

Ja rörelser känner jag hela tiden så det är bra :)

Jag ska till barnmorskan på måndag så ska be henne kolla tappen då. Har pratat mes förlossningen o ja skulle avvakta. Men ska ringa dom igen efter ja rådfrågat med barnmorskan om lite saker.
    Känner att jag vill kolla va de är och inte förstöra hela graviditeten med att oroa mig :/

• Maline85

Tack snälla madoddo för svar !! Blir att åka till Västerås o sätta sig annars, tills dom kollar :)
    Hehe sist ja prata med dom va ja inte tillräckligt långt gången för att tillhöra förlossningen, men det är ja imorgon :) 22+0 :)

• Madoddo

Det ser säkert bra ut på måndag :) men ändå skönt att kolla upp för man oroar ju sig för allt och är det nåt som inte är som det ska så är det ju bättre och upptäcka det i tid så man kan göra nåt åt det . Men du känner ju bebisen så den är ju där iaf så brukar jag tänka det lugnar mig lite :)

• Maline85

Det kommer och går. Fortfarande bara jätte lite. Nu är det mest färgad flytning.
    Men full aktivitet i magen :) Ska till BM imorgon, får höra lite då:)
    Hur går det för dig?

• Österbotten

Jag blödde små blödningar flera gånger under min graviditet. Blödningarna började i v. 24 och fortsatte under nästan hela graviditeten. Jag var inne flera gånger men det var aldrig någon fara, bebisen mådde fin fint. :) Till slut fick jag tipset att prova canesten kräm eftersom svampinfektion kan göra slemhinnorna sköra.

• Maline85

Mina slemhinnor är extremt torra !!
    Köpt olika oljor och krämer och smärtan har försvunnit och dom "rena blödningarna" är borta.
    Nu är det mest blodrödas flytning.
    Tack snälla för alla tips !!! :)

Tråkigt men ändå skönt att höra att ja inte är ensam :/

• Maline85

Nu har jag vart hos läkaren !
    Börjde med att kolla på tappen med "skohornet" och AJ vad ont de gjorde !!
    Sen VUL, 
    Tappen va kanon fin - sluten under och över och den var lång.
    Låg inte iför utan allt var så fint.
    Sen tittade han med UL på magen - ingen blödning någonstans på moderkakan eller så.

Jag hade mkt flytningar som var lite skumma i färgen och blödde när han petade på tappen.
    Så han sa med 99% säkerhet att det är livmoderhalsinflammation.

Frågade honom vad man gör emot det?
    Han sa att det är olika beroende på vem man frågar.
    Ger man antibiotika NU - så finns risken att vattnet går för tidigt.
    Och att man får andra mer skadliga bakterier osv närmare förlossningen.

Om man går hem utan antibiotika (som jag) så ska vi hålla koll så att jag inte får ondare, det blir värre osv.
    Skulle prata mer om någon vecka och kolla igen.
    Är det kvar då kanske man får antibiotika då, för då "gör det inget" om vattnet går.
    'Men har läst att man måste få antibiotika under förlossningen om man har inflammation, så det lär jag fråga om när jag ska till BM nästa gång. 

Någon som har erfarenhet från detta? Eller vet någon som har? 

Svar på tråden Någon mer med små blödningar i andra trimestern?