Coop Konsum eller Ica Kvantum!
Har tänkt att börja sätta in pengar på ett av dessa som jag sedan har att handla för, men har beslutsångest för vilket jag ska ta! Vilket har du? Fördelar mot nackdelar Tack!!
Har tänkt att börja sätta in pengar på ett av dessa som jag sedan har att handla för, men har beslutsångest för vilket jag ska ta! Vilket har du? Fördelar mot nackdelar Tack!!
Värdigt bra ränta på ICA.
Ingenting slår coops återbäring
Ja den ligger väl på 5% som mest, om man handlar för 4000 i mån? Och det gör jag ju ;) Ica har 1% om jag minns rätt??
Handlar man för 2500 kr på Ica får msn 25 kr, handlar man för 5000 får man 50 kr.
Handlar du för 2500 på Coop får du Får du 50 kr, och handlar du för 5000 på Coop får du 250 kr.
Tror jag räknat rätt :p
Ju mer du handlar ju mer får du tillbaka på Coop. Förra året fick jag 5600 kr i återbäring. En hel månad som man inte behövde betala för maten
Coop är dyrare än ica, ta med det i beräkningen.
Du kan ju ha vanligt ICA-kort och samla bonus på men ha coop-kort till pengarna. Bra återbäring på coop då, och om du handlar på ICA får du deras bonus plus att du får 0,5% av summan i återbäring från coop (man får nämligen 0,5% på allt man betalar med det kortet i andra butiker än coop!). Jag kör på detta system...
Coop Konsum som ts skriver är dyrare men inte Coop forum.
Här är Coop billigaste mataffären i stan , Ica är dyrare här
Om Coop Konsum och Ica Kvantum är just de affärerna du har tillgång till förstår jag att det är de du väljer mellan. Men annars är det ju Coop Extra och Ica Kvantum som är jämförbara i storlek.
Jag skulle ta den butiken som har fräschast frukt och grönt, bäst utbud på chark och delikatess, störst sortiment i övrigt, bäst öppettider och trevligast personal. Allt detta är för mig viktigare än att det är så billigt som möjligt.