MissT01 skrev 2012-09-19 22:16:00 följande:
KMW
Grytor och sånt är gott. Jag har också tänkt att säsongs grönsaker är billigare. Du får gärna komma med fler ideér. Tackar jag för.
Nyfiken gul.
Haha, vilken sammanträffande. Jag köpte faktiskt ICAs stora kokbok. Där man tom lär sig hur man styckar en hel kyckling. Tänkte då att nu jävlar, ska jag bli en riktig husmor. Eller inte. Nu kommer den till användning trots allt.
Voluptuous ...
Många bra tips. Ska komma ihåg och testa och göra dem.
Gladtjej
Tack för länken. Kommer nog till mkt nytta.
Min tanke är ju att försöka ha en matsedel för varje vecka. Åtminstone vardagarna så man slipper stå och fundera så mkt när man är hungrig och handlar.Till helger så försöker jag lyxa till det på ngt sätt. Får se hur länge det håller sig. Har gemensam kök så det kan bli mkt "väntetider" osv innan det är ens tur.
En tanke jag fått, är mkt grönsaker och basvara. Tex ris, pasta eller potatis. Det borde va billigare än om man har mkt kött. Fast grönsaker i sig är inte så billig heller, tycker jag.
köp grönsaker efter säsong, aldrig i livet jag köper tomater för 30 kr kilot i smällkalla vintern, då får jag vara utan helt enkelt.
en bra sak att lära sig är att bunkra upp med varor så du har basvaror att leva av under lång tid.
Offra några hundralappar var 3-4:e månad och bunkra upp med ris, pasta, potatis, buljongtärningar, lök och massa konserver så har du en billig o bra bas att utgå ifrån och du har alltid "nödmat" hemma.
och lär dig också hur man handlar. Stapla inte på en massa varor bara utan jämför priser, köp billiga lockvaror, hitta kanske också varor till nedsatt pris och använd dig av och frys in om det är färskvaror.