• marla333

Vad kan man sälja mammakläder för på tradera? Utropspris?

Har en hög med mammakläder, de flesta är inte ens använda. Vad kan man lägga ut dem för? Känns lite snopet att lägga ut den för 1kr, då jag betalt mer för dem och de flesta är oanvända. Men samtidigt vill jag bli av med dem och hoppas få in lite pengar. 

De är klänningar och tröjor/tunikor jag tänkte sälja.

Erfarenheter av att köpa eller sälja mammakläder på nätet? Visst blir frakten ganska dyr också?

• Svar på tråden Vad kan man sälja mammakläder för på tradera? Utropspris?
  • katalysator

Om jag var du så skulle jag kolla på några gamla auktioner och se vad liknande plagg från samma märken har sålts för i slutändan, och lägga ut dem till typ 1/3 av det priset.

• kossi

Lockpriser kan vara bättre än höga utropspriser.

Om du lägger ut plagget för 1 kr så lockar du fler till att bjuda.
    När de väl är inne i budandet startar karusellen och de blir mer sugna på plagget ju mer budandet håller på.
    De trissar upp priset.

Men om du har ett märkes plagg,typ polarn och pyret kan du lägga det högre.

Man lär sig efter en tid hur mycket man ska lägga ut för.svårt att svara på egentligen.

Men av min erfarenhet så ska man gå ut lågt.
    Jag traderar jämt;)

Jag ger precis lagt ut mammakläder nu för 1 kr och det är redan 5 budningar;)

• maximum

Jag brukar leta upp annonser med liknande produkter och skick. Sen lägger jag till dom i min minneslista utan att buda. Då ser jag ju slutpriset sen och även utropspriset så då vet jag på ett ungefär vad jag kan få för varan.

Svar på tråden Vad kan man sälja mammakläder för på tradera? Utropspris?