• jennifer88

Krabi - hur fira två 50 åringar. Hjälp!!

Vid årskiftet åker jag, min man och syskon till Krabi med min mamma och pappa för att fira att de båda fyller 50 år. De bjuder oss på resa och allt men vi vill väldigt gärna överraska med någon riktigt kul och genomtänkt gåva där nere. De har sparat länge till resan och vi vill visa hur tacksamma vi är. Vi har pratat om att de en dag får åka iväg bara de två på en "överraskningsdag" med en kul utflykt och sen middag på en riktigt  romantisk restaurang. De har även sin bröllopsdag när vi är där nere så det skulle vara en perfekt dag. Men ingen av oss har varit på Krabi tidigare så har ingen aning om vad det finns att göra där och bäst vore ju om man kunde ha någon form av plan redan innan vi åkte ner....

Någon med tips!?! Vill verkligen ge min mamma och pappa en magisk dag!!

• Svar på tråden Krabi - hur fira två 50 åringar. Hjälp!!
  • jennifer88
    Badfantasten skrev 2012-09-19 14:54:33 följande:
    Var på Krabi?

Vi ska bo på Ao Nang Beach.
  • Gladskit

Ao Nang är en jättebra bas för utflykter runtomkring och framför allt ut i skärgården. Själva Ao Nang-stranden badar man inte vid, utan man måste ta sig ut bland öarna för att nå de fina stränderna.
    Det är svårt att tipsa om sevärdheter på "distans", när man kommer ner så finns det ju alltid massor av broschyrer i receptionen på hotellet med reklam och information om olika saker man kan göra. Restauranger uppe i bergen med underbar utsikt, dyk-och snorkelutflykter, matlagningskurser, yoga-klasser, massage och behandlingar av olika slag osv.

Där brukar också stå vad som ingår och vad det kostar. Så jag tror att ni kan lösa det på plats, då har ni också tid på er att fundera ut vad ni vill ge dem. De kanske slänger ur sig första kvällen att de har sett något kul som de jättegärna vill göra, då ser ni bara till att fixa det åt dem!

• jennifer88

Då får jag nog ta pch fundera lite och sen bestämma vad vi ska ge när vi väl är på plats. =) Tack!

Svar på tråden Krabi - hur fira två 50 åringar. Hjälp!!