• Anonym (rädd)

Tatuerade mig igår ,text på handled, jag mår illa och känner mig groggy

hejsan

ni får gärna stötta mig, känner mig rädd.

igår tatuerade jag min handled med en skrivstilstext, tre bokstäver, på min handled, min första tatuering. Tatueringsstället blev jag tipsad av och är allmänt känt.

Det är som sagt min första tatuering, och igårkväll började jag må väldigt illa, idag känner jag mig groggy och fortfarande lite illamående...

Är det normalt? Jag har gjort exakt vad tatuerar sagt åt mig att göra.. och köpte ut en särskild salva igår på apoteket som jag just nu har på tatueringen.. en fet salva.. jag har normalt torr hy om det kan ha betydelse.. är lite svullen där + att bokstäverna ser ut att va lite "upphöjda" från huden... om man tar på den (med rena händer) så känner man liksom bokstäverna...

Är det normalt?? Jag är nöjd med den men börjar bli rädd, snälla hjälp mig ngn, är inte van! 

• Svar på tråden Tatuerade mig igår ,text på handled, jag mår illa och känner mig groggy
  • Anonym

Din tatuering låter helt normal. Du kan ju må illa av andra orsaker?

• Petrol

Alla kan reagera lite annorlunda, det är trots allt en påfrestning på kroppen och jag tycker inte det låter så konstigt.

Jag brukar ha feber och känna mig lite yr timmarna efter och ibland dagen efter men det är helt i sin ordning.

Är det inte bra imorgon, eller dagen efter utan att du kan hitta någon annan anledning till att du mår risigt så skulle jag dock råda dig att kolla upp det, det behöver ju trots allt inte ha ett samband med att du tatuerat dig.

En fet salva som du smörjer med såfort den börjar bli torr är även det helt i sin ordning, tänk på att den bör vara oparfymerad bara.

• Philippa

Ring 1177 om du är orolig....

• rockaroll

Lugn, det låter som att det ser ut som det ska. Du kanske spände dig mycket? När jag gjorde mina första fick jag alltid feber efteråt. ;) annars beror nog illamåendet på något annat.

• Anonym (rädd)
    Anonym skrev 2012-09-19 11:39:01 följande:
    Din tatuering låter helt normal. Du kan ju må illa av andra orsaker?
    ok, jag hoppas det! la på som sagt den salvan så det blev helt vitt på tatueringen för tror jag behöver så mkt för när jag tog på tatueringen när jag tvättat av den med tvål och vatten kändes bokstäverna som skorpor, men dom  ser ju inte ut som skorper , men ändå, så nu ser man att huden sugit åt sig all salva för nu börjar jag se bokstäverna..
    jag blir alltid rädd att ngt ska gå fel...e sån.. men skönt om du säger det verkar normalt.. för jag har ingen aning.. 
  • Petrol
    Anonym (rädd) skrev 2012-09-19 11:42:04 följande:
    ok, jag hoppas det! la på som sagt den salvan så det blev helt vitt på tatueringen för tror jag behöver så mkt för när jag tog på tatueringen när jag tvättat av den med tvål och vatten kändes bokstäverna som skorpor, men dom  ser ju inte ut som skorper , men ändå, så nu ser man att huden sugit åt sig all salva för nu börjar jag se bokstäverna..
    jag blir alltid rädd att ngt ska gå fel...e sån.. men skönt om du säger det verkar normalt.. för jag har ingen aning.. 
    S,örj ett tunt lager ofta istället, inte för att det är nån större risk att göra som du gör, men det blir lätt en större kaka i längden och huden andas sämre och du får därmed finnar på området. Smörj ofta och ett tunt lager helt enkelt:)
  • Anonym (rädd)
    Petrol skrev 2012-09-19 11:44:41 följande:
    S,örj ett tunt lager ofta istället, inte för att det är nån större risk att göra som du gör, men det blir lätt en större kaka i längden och huden andas sämre och du får därmed finnar på området. Smörj ofta och ett tunt lager helt enkelt:)
    okej jag ska ! hoppas hoppas att jag mår bättre snart, känns ju nästan som man e jättebakis =( 
  • Anonym (Lina)

Jag tror inte heller att du behöver oroa dig. Och att bokstäverna känns upphöjda är helt normalt, det är ju som en liten sårskada på huden och då kan det vara lite svullet. Min tatuering kan fortfarande efter tre år svullna och klia ifall jag har byxor som skaver mot just det stället på ryggen, och det ska också vara helt normalt, gamla ärr kan göra så också. Men ring 1177 eller varför inte tatueringsstudion om du är orolig! De är ju vana vid alla möjliga reaktioner och kan säkert lugna dig :)

Hoppas du är nöjd annars!

• Anonym (rädd)

Såhär ser det ut, ser det normalt ut ? Igår skulle jag inte ta salva sa han, skulle låta plasten sitta på i några timmar sen skölja av me tvål och vatten, utan det va först idag me salvan..

• Anonym (rädd)
    Anonym (Lina) skrev 2012-09-19 11:46:31 följande:
    Jag tror inte heller att du behöver oroa dig. Och att bokstäverna känns upphöjda är helt normalt, det är ju som en liten sårskada på huden och då kan det vara lite svullet. Min tatuering kan fortfarande efter tre år svullna och klia ifall jag har byxor som skaver mot just det stället på ryggen, och det ska också vara helt normalt, gamla ärr kan göra så också. Men ring 1177 eller varför inte tatueringsstudion om du är orolig! De är ju vana vid alla möjliga reaktioner och kan säkert lugna dig :)
    Hoppas du är nöjd annars!
    la in bild nu..
Svar på tråden Tatuerade mig igår ,text på handled, jag mår illa och känner mig groggy