• Abborren

Planera 1 års kalas

Sitter och försöker planera ett årskalas för lillan. Det blir våra föräldrar och syskon med respektive och familj. Tro er eller ej men då blir vi 20 personer ;) vi vill inte bjuda på tårta för att ingen ska ge lillan det. Hon äter inte socker ännu. Punkt. Vad har ni bjudit på? Det kommer bli typ öppet hus firande mitt på dagen. Något lunchigt kanske? Bröd pålägg och kex?

• Svar på tråden Planera 1 års kalas
  • älskarlivet81

När vi hade ettårskalas så grillade vi fläskfilé och kycklingfilé. Till det hade vi ugnspotatis har jag för mig. Sen hade vi tårta, för vi tycker att det hör till :) Man kan ju ha tårta även om den lilla inte får någon!

• annzah

En matig sallad och bröd och smör tycker jag.

Finns säkert färgade papperstallrikar på ÖoB, jag kan inte tänka mig annat.

• La Lola

Vi åt paj o sallad.
    Och prinsesstårta. Hedda ville inte ens smaka på den.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mitarashi

Vår Alva fick en egen pannkakstårta med grädde och ytterst lite kravmärkt organisk sylt sötad med äppeljuice (bionova) samt kakor sötade med vindruvor :)

• Abborren

Vi kommer inte ha plats för alla att sitta mer och äta vid bord utan det blir två timmars fullt ös mingel.... Tror jag kör på smörgås med olika pålägg ost kex och färsk frukt.

Tack alla underbara för era tips!

• La Lola
    Abborren skrev 2012-09-19 20:00:02 följande:
    Vi kommer inte ha plats för alla att sitta mer och äta vid bord utan det blir två timmars fullt ös mingel.... Tror jag kör på smörgås med olika pålägg ost kex och färsk frukt.

Tack alla underbara för era tips!
    Ett tips är då att köpa "mingeltallrikar" som det går att fästa sitt glas på.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MammaHela

När alla mina barn har fyllt 1 år så har de fått en helt egen tårta, full med grädde som de har fått äta helt själva. Det är mina starkaste minnen från någon av deras födelsedagar och det blir underbara kort.

Svar på tråden Planera 1 års kalas