• EvelinasSyster

Ni som ej kunde se kön på RUL, vad var det för kön?

Ja som frågan i rubriken lyder, ni som ville veta kön på RUL men som BM inte kunde se vad det var, vad visade det sig att det var för liten som låg i magen? Har fått för mig att det mest är tjejer som är "svåra att se" på RUL men jag kanske har fel?

Vår lillräka ville inte visa upp sig på RUL, vi ska på nytt UL (av andra skäl) den 25:e så får se om hen vill samarbeta då Hihi.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som ej kunde se kön på RUL, vad var det för kön?
  • shellly

Vi väntat tvillingar och vid RUL kunde dom se en pojke. Vi har nu varit på ca 5 UL till och dom kan fortfarande bara se könet på den ena... Den andra gömmer sig väl varje gång. Haha

• EvelinasSyster
    shellly skrev 2012-09-19 12:51:28 följande:
    Vi väntat tvillingar och vid RUL kunde dom se en pojke. Vi har nu varit på ca 5 UL till och dom kan fortfarande bara se könet på den ena... Den andra gömmer sig väl varje gång. Haha
    Haha tusan vad retfullt! När är det dags för dom att komma ut då?
  • Edda2

På bägge mina pojkar har bm inte kunnat se. De har legat med benen i kors, rört sig för mycket eller helt fel läge.

• Cecese

Vi frågade med fjärde barnet, han ville dock inte visa upp sig så det gick inte att se. Han var pojke

• shellly

Våra två har BF 9 nov men misstänker att vi får träffa dem tidigare!!

• kickan89

Min första hade benen i kors på rul men fick gå på ett till en vecka senare eftersom de inte lyckades möta ordentligt på första och då visade det tjej :) sambons kusin gjorde fyra ul med ett av sina barn, de sa tjej på alla men blev en kille :P

• EvelinasSyster
    shellly skrev 2012-09-19 13:17:57 följande:
    Våra två har BF 9 nov men misstänker att vi får träffa dem tidigare!!

Det är nog ganska troligt! Men då behöver ni inte vänta såå mycket längre i alla fall på att få veta

Kul med svar, tack hörrni!
  • CeeJay

Första barnet gick inte att se kön på RUL, det var en flicka.

Andra barnet gick att se kön på RUL, var en flicka det också  

• AlittleFishy

Syntes inte tydligt i v 19, då låg bebis och gömde sig lite. Gjorde ytterligare UL i v 26 och rätt va de va fick vi in en perfekt vinkel och förstorad bild på hela "paketet" :)

• Louwa

Båda pojkarna har visat upp sig på RUL. Men lilltjejen i magen låg med benen i kors och hade lagt sig precis vid moderkakan på RUL, så gick inte att se nåt alls. Bm ville inte ens ge sig på en gissning. Vi gjorde 3d-ultraljud lite senare och då var det ingen tvekan om att det var en flicka :D

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
  • EvelinasSyster
    Louwa skrev 2012-09-20 20:43:56 följande:
    Båda pojkarna har visat upp sig på RUL. Men lilltjejen i magen låg med benen i kors och hade lagt sig precis vid moderkakan på RUL, så gick inte att se nåt alls. Bm ville inte ens ge sig på en gissning. Vi gjorde 3d-ultraljud lite senare och då var det ingen tvekan om att det var en flicka :D

Precis så gjorde vår lilla räka också... Hmm, jag tror nog det är en tjej men vi får väl se
  • Törnrosa

Tror också på detta. Stämmer förstås inte alltid, men jag tror också att det är vanligare med flickor att det är svårt att se. Jag har två pojkar som vi lätt kunde se vad det var för något och en flicka som de inte kunde se på RUL vad det var.

• EvelinasSyster
    Törnrosa skrev 2012-09-23 13:40:53 följande:
    Tror också på detta. Stämmer förstås inte alltid, men jag tror också att det är vanligare med flickor att det är svårt att se. Jag har två pojkar som vi lätt kunde se vad det var för något och en flicka som de inte kunde se på RUL vad det var.

Just nu ser det ju ut att luta lite åt det hållet också! Ska bli spännande att se om läkaren kan se på tisdag! Bara två dagar kvar hihi
Svar på tråden Ni som ej kunde se kön på RUL, vad var det för kön?