• litengunnarolle

Frisör i Umeå

Hej!

Är det någon som har tips på en bra och inte hutlöst dyr frisör i Umeå? Är nyinflyttad och det känns lite läskigt att bara ta något på måfå utan att veta om det är ett bra ställe eller inte.

Tack på förhand! Glad 

• Svar på tråden Frisör i Umeå
  • Indianica

Det finns nästan bara dyra frisörer, centralt iaf. Billigt, ja, det är vad man kallar normalpris i andra städer, dvs runt 300 kr, annars är det 5-600 kr för en klippning som gäller, sjukt dyrt!!!

Exempel på billig frisör med bra rykte: www.harstudio11.com/

Svarta saxen på Haga tycker jag oxå är bra och de är väl lite billigare de också. Akta dig för Dilans salong tycker jag, kostar runt 200 kr, men är osäker på om han (Dilan) är utbildad frisör, lite knepigt ställe iaf tycker jag.

Salong Cut: www.salongcut.se/

och sjukhusfrisören (inne på sjukhuset) är oxå billiga och har ok rykte!

• litengunnarolle
    Indianica skrev 2012-09-19 13:46:28 följande:
    Det finns nästan bara dyra frisörer, centralt iaf. Billigt, ja, det är vad man kallar normalpris i andra städer, dvs runt 300 kr, annars är det 5-600 kr för en klippning som gäller, sjukt dyrt!!!

Exempel på billig frisör med bra rykte: www.harstudio11.com/

Svarta saxen på Haga tycker jag oxå är bra och de är väl lite billigare de också. Akta dig för Dilans salong tycker jag, kostar runt 200 kr, men är osäker på om han (Dilan) är utbildad frisör, lite knepigt ställe iaf tycker jag.

Salong Cut: www.salongcut.se/

och sjukhusfrisören (inne på sjukhuset) är oxå billiga och har ok rykte!
    Ojoj, ja, flera tusenlappar för en klippning känns lite extremt! Men Salong Cut ligger nära där jag bor så det blir ju perfekt. Tack så mycket för tips! :)
  • knightcat

Bla bla bla är Umeås bästa salong enligt många. Där kan man välja om man vill bli klippt av en top hair stylist eller en junior hair stylist. De är så duktiga allihopa! Släpper inte iväg än förrän man är nöjd.

• litengunnarolle
    knightcat skrev 2012-09-20 20:02:02 följande:
    Bla bla bla är Umeås bästa salong enligt många. Där kan man välja om man vill bli klippt av en top hair stylist eller en junior hair stylist. De är så duktiga allihopa! Släpper inte iväg än förrän man är nöjd.
    Var ligger det? Och vad kostar det?
  • knightcat
    litengunnarolle skrev 2012-09-20 20:07:34 följande:
    Var ligger det? Och vad kostar det?
    Låg förr i UP2 men har nu flyttat på andra sidan E4:an tror jag, Inte varit där på ett tag. Vid Djurmagazinet kanske.
    Pris beror ju på vilken frisör man väljer. Jag klipper mig hos Emma som är top och hon tar ca 400-450 för en klippning men då ingår så mycket mer som t.ex hårtvätt,, inpackning, massage, kaffe och styling. 
  • litengunnarolle
    knightcat skrev 2012-09-21 07:12:45 följande:
    Låg förr i UP2 men har nu flyttat på andra sidan E4:an tror jag, Inte varit där på ett tag. Vid Djurmagazinet kanske.
    Pris beror ju på vilken frisör man väljer. Jag klipper mig hos Emma som är top och hon tar ca 400-450 för en klippning men då ingår så mycket mer som t.ex hårtvätt,, inpackning, massage, kaffe och styling. 
    Okej, jag får fundera på det då :)
Svar på tråden Frisör i Umeå