• Bevabus

Hyresrätter i Stockholm

Halloj!
    Är intresserad av att flytta till Stockholm, men har dålig koll på vilka hyresrätter som finns där.
    Än så länge har jag registrerat mig hos Rikshem. Vilka fler finns det?
    Jag är även intresserad av områden runt omkring Stockholm såsom Märsta t.ex.

Tacksam för svar!

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Svar på tråden Hyresrätter i Stockholm
  • FjärilVingad73

De flesta kommuner har en lista på hyresvärdar som finns i kommunen på sina hemsidor.

Jag kan flyga! Jag är inte rädd!
  • ParaplyHelvete

Stockholms stads kö är bra att stå i även fast man kan få vänta några år på en lägenhet.

Annars kan det vara bra att kolla privata hyresvärdar och ringa upp dom direkt och fråga om det finns nåt ledigt.

I Solna finns det ett kommunalt bostadsbolag som jag tror heter signalisten.

• ThePointOfItAll

Inte för att göra dig besviken men att hitta en hyresrätt i Stockholm är ett långtidsprojekt, inget man fixar på ett par månader. Genom Stockholms stads bostadsförmedling tar det ett par år, även långt ut i förorterna och även hos de privata med kösystem. Det du kan göra är att ringa runt till små privatvärdar och visa ditt intresse, och hoppas på tur. Har man inte kontakter eller många år i kö, gäller det att lägga mycket tid på att ringa runt och tjata.

• Bevabus

Tack för svaren!

Thepointofitall - Jag är väl medveten om detta och det är precis därför som jag är ute i god tid nu och kollar upp detta innan min utbildning är klar.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Bevabus

Tack Duckan

• Bevabus

Loncelot - Tack för tipset!

• jennyifalun

Hej! Jag letade i ca 1 år flera tim/dag, nu har vi förstahandkontrakt i märsta hos rikshem i nybyggda husen..... Jag har många ställen man kan lista sig på men en del kostar. kolla även www.kvalster.se där kan du få reda på många o ev lediga lägenheter, bostadsportal.se oxå bra men betalsida för att få veta hyresvärdar mm.

Lycka till! 

• Bevabus

tackar

• annanilssssson

Hej,

När jag letade hittade jag en bra site, www.hyrenbostad.se  som är enkel billig och fungerade kanon...hittade bostad inom en vecka! rekommenderas starkt! lycka till :)

• Ane

Hyrrenbostad är inte så bra, de är bedragare, de samla olika annons från olika sidor i derass hemsidan. jag kommer polis anmäla de.

• nevermind

SigtunaHem.
    Haninge bostäder.
    Hässelby hem (jag fick lägenhet tre veckor efter registrering).
    Wåhlins fastigheter (kollega fick lägenhet direkt).

• ostpaj

Tror det finns ngt som heter FastPartner också. De har mest lokaler i Märsta, men vissa lägenheter också, som ligger på lokalerna, liksom (typ ovanförbutiker osv)

Svar på tråden Hyresrätter i Stockholm