Finns inte med på Ratsit, eniro etc, är han död???
Är enda alternativet om man ej finns på Ratsit att man har skyddade personuppgifter?
Jag är 34 år och har vuxit upp i familjehem sedan ett års ålder och nu när jag fått egna barn har jag börjat försöka luska i min bakgrund. Var placerad på 70-90-talet så det där med biofamiljen ansågs inte så viktigt, plus att de tydligen inte var så intresserade av mig....
När jag fick barn för 10 år sedan ringde min biomamma plötsligt och grattade mig, men sedan dess har hon gjort sig onåbar Hon finns på en adress både på Ratsit och Eniro och jag har skickat en massa brev dit med vår adress och vårt telefonnummer etc och bjöd in på bröllop, men hon har aldrig svarat
Nu när jag sitter och letar min pappa som sak ha levt för 10 år sedan ser jag att han finns varken på Ratsit, hitta.se eller Eniro???!! Han har ett extremt ovanligt namn och har i alla år bot ti samma stad som min mamma, så jag undrar om det sannolikt betyder att han är död???(har sökt på alla städer som går)
Är just nu extremt arg och uppskakad. Min biomamma har ju vetat om vårt telefonnummer osv och har släkten verkligen rätt att undanhålla biobarn en förälders död om så är fallet??? Jag hade kanske velat komma på begravningen och jag har väl någonslags arvsrätt (han var säkert inte rik, men hade kanske minnessaker som kort på mig osv??). Jag är så jäkla arg om så är fallet. Jag har inte varit omöjlig att få tag på så hur kan de göra så mot mig om så är fallet???? Finns det ingen juridisk skyldighet att kika på eniro för att kolla var hans barn bor om han är död?
Vore tacksam för inputs om någon har koll på dessa saker....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-19 14:46
Ok, gåtan är löst, jag chansade på att han ändrat stavning på sitt efternamn och det hade han!!!! Tack ändå för infon