• PolyPond

Lär du dina barn att man inte får svära?

Lär du dina (eller andras) barn att man inte får svära?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lär du dina barn att man inte får svära?
  • TvåM

Nja mina barn får svära, till viss del. Fan, jävlar, helvete tex är inte laddade ord för mig medan tex hora eller fitta inte är okej.

• Skarpa

Nej. Däremot försöker jag prata med henne om att det brukar låta trevligare att använda andra ord, att folk kan bli ledsna om man svär åt dem osv.

Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • Ruggugglan

Jag svär själv lite alltför ofta så skulle de börja svära så kan jag egentligen inte förbjuda dom. Men jag påpekar att det låter fult. Min 6 åring har svurit en gång men det räckte att jag frågade om "Vad sa du?" så ångrade hon sitt ordval, haha. Annars svär inte mina barn.

• kossi

Nja.
    Jag råkar ju svära ibland och det hör min fyra åriga tjej.
    Hon gör det ibland oxå fast hon testar;)
    Och precis efteråt frågar hon om hon går säga så.
    Få säger jag att det är sånt som händer men man ska egentligen inte svära

• Winterfell

Mina barn får svära. 

Däremot får de inte kalla folk fula saker. (Tänkte bara klargöra det eftersom vissa tolkar det som att man låter barnen skrika hora osv till folk.) 

• viseversa

Eftersom jag ibland svär själv och barnen hör det så skulle det vara lite konstigt att säga att dom inte får svära men mamma får det. Dock händer det inte ofta men ibland kan jag höra ett "fan" eller "jävlar" från mina små gullungar. 

• CeeJay

Ja, jag lär dom vikten av att hitta andra ord än svordommar men dom blir inte straffade på nått sätt OM dom gör det. Jag svärt ibland själv och ser inte det som någonting jättehemskt, men vill absolut att dom ska tänka sig för eftersom dom är så små (8,5 och snart 7år)

• FabulousMom

Ja, jag lär mitt barn att inte svära, hemma hos oss får inte heller andras barn svära. Vi vuxna svär inte heller.

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • Eisa

Jag lär mitt barn att hemma får man svära men inte nån annanstans. Han har dock valt att inte svära nånstans och när jag svär så skäller han på mig.

Svar på tråden Lär du dina barn att man inte får svära?