• Anonym (Ledsen.)

Ledsen...

Jag har ALLTID blivit med barn när det inte passat och trots preventilmedel något som har resulterat i 3 aborter och senast i maj i år.

I somras träffade jag verkligen mannen i mitt liv och sedan dess har vi försökt och det händer absolut ingenting. Jag ser vänner runt omkring bli gravida, andra bekanta och blir bara ledsen, ivrig och väntar på att mensen inte ska dyka upp. Invändat bim och gör tester redan dagarna innan som likt vanligt ordning visar negativt.

Jag vet inte vart jag vill komma, behöver bara skriva av mig lite och vet att många kämpar i år men jag har verkligen aldrig haft några problem tidigare, jag har blivit gravid när jag inte velat, när jag ätit ppiller och har haft kul. Jag är frustrerad, rädd och ledsen, för tänk om jag inte kan få barn längre...

• Svar på tråden Ledsen...
  • Mandarino

Du kanske ska kontakta läkare? Abort kan ju leda till sterilitet.

• zesilia
    Tror bara du ska försöka att inte tänka på det så mycket. det kan vara preventiv medel i sig!
    slappna av och ha sköjj så ska du se att det löser sig fortare än du hinner säger pannkaka! :)
  • Anonym (Ledsen.)
    Mandarino skrev 2012-09-19 19:13:08 följande:
    Du kanske ska kontakta läkare? Abort kan ju leda till sterilitet.
    jag är sjukt orolig för det men jag är 20år... de sa att jag fortfarande är ung och riskerna är väldigt små osv... 
  • Mandarino
    Anonym (Ledsen.) skrev 2012-09-19 19:30:41 följande:
    jag är sjukt orolig för det men jag är 20år... de sa att jag fortfarande är ung och riskerna är väldigt små osv... 
    Det var bara en tanke jag hade. Du behöver säkert inte oroa dig :)

Det är ju mycket psykiskt också. Så slappna av och försök att inte bara ha sex för att bli gravid. Ha sex för att det är skönt också. Du är ung, det kommer att ta sig :)
  • Anonym (Ledsen.)
    Mandarino skrev 2012-09-19 19:34:01 följande:
    Det var bara en tanke jag hade. Du behöver säkert inte oroa dig :)

Det är ju mycket psykiskt också. Så slappna av och försök att inte bara ha sex för att bli gravid. Ha sex för att det är skönt också. Du är ung, det kommer att ta sig :)
    Ja men vi har sex för att det är skönt, spännande och roligt men ALLTID de dagar som jag vet att ÄL ska vara, tar inga stickor utan chansar så blir det 2gånger om dagen under hela perioden vilket innebär att jag mer tänker på att bli gravid under sexet än hur skönt det faktiskt är, för att jag så gärna vill... 

Vill prata med honom men det känns så jobbigt, han är dessutom 8år äldre än mig och det känns som att det är mig som det är fel på.  
  • Mandarino
    Anonym (Ledsen.) skrev 2012-09-19 19:38:02 följande:
    Ja men vi har sex för att det är skönt, spännande och roligt men ALLTID de dagar som jag vet att ÄL ska vara, tar inga stickor utan chansar så blir det 2gånger om dagen under hela perioden vilket innebär att jag mer tänker på att bli gravid under sexet än hur skönt det faktiskt är, för att jag så gärna vill... 

Vill prata med honom men det känns så jobbigt, han är dessutom 8år äldre än mig och det känns som att det är mig som det är fel på.  
    Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (Ledsen.)
    Mandarino skrev 2012-09-19 19:40:33 följande:
    Hur länge har ni försökt?
    3månader... och jag vet att det inte alls är länge om man jämför med de som har försökt i år, men jag som annars blir gravid av att glömma ett ppiller EN DAG blir helt knäckt av det här... 
  • Anonym (majvor)

Jag har kämpat nästan 3 år för att bli med barn, och är fortfarande inte i mål. :(
    Jag vet hur jobbigt det är då vänner runt i kring en blir gravida hur lätt som helst, hur långa utredningar kan ta, långa köer osv.. det är ett helvete !!!

Jag tycker du ska söka hjälp, det kanske har hänt något i din kropp `som behöver "rättas till"

Vet inte hur länge ni har försökt , men för mig så sa läkarna att 1.5 år efter p-piller är normalt att kunna få vänta, ( att kroppen ska komma igång igen)
    Sedan får man iaf inte här i Norrland, söka hjälp om man inte har försökt i 1,5 år.. en evig jävla väntan , men när bollen är i rullning så är det värt det .
    Det finns hjälp att få, så ta den !!! :)

Lycka till!
    Kram

• Anonym

3 månader är ju ingenting...  tyvärr...

Visst du har haft lätt förr, men nu har du det inte.. slappna av, kroppen kanske inte är redo ännu ... eller nått...

• Anonym
    Anonym (majvor) skrev 2012-09-19 19:53:20 följande:
    Jag har kämpat nästan 3 år för att bli med barn, och är fortfarande inte i mål. :(
    Jag vet hur jobbigt det är då vänner runt i kring en blir gravida hur lätt som helst, hur långa utredningar kan ta, långa köer osv.. det är ett helvete !!!

Jag tycker du ska söka hjälp, det kanske har hänt något i din kropp `som behöver "rättas till"

Vet inte hur länge ni har försökt , men för mig så sa läkarna att 1.5 år efter p-piller är normalt att kunna få vänta, ( att kroppen ska komma igång igen)
    Sedan får man iaf inte här i Norrland, söka hjälp om man inte har försökt i 1,5 år.. en evig jävla väntan , men när bollen är i rullning så är det värt det .
    Det finns hjälp att få, så ta den !!! :)

Lycka till!
    Kram
    Lite ot men jag bor i norrland och jag fick hjälp efter 1 år. 
  • Anonym (majvor)
    Anonym skrev 2012-09-19 19:56:02 följande:
    Lite ot men jag bor i norrland och jag fick hjälp efter 1 år. 
    beror nog på vart man går.. här i Luleå där jag bor sa dom 1,5 år. Sedan är det nog "hur" man har problem, jagj fick komma på en koll efter 9 månader eftersom jag inte fick igång mensen, men då tyckte dom att vi skulle vänta, just för att kroppen kan ta länge på sig att komma igång efter massvis med år av p-piller ätande, som det var i mitt fall, hade käkat p-piller i över 10 år..  : /
  • Anonym (X)

Sen är det ju inte alls säkert att det OM det är något fel beror på dig. Har du blivit gravid lätt tidigare och sedan inte blir det med den här killen kan det ju lika gärna bero på honom.

Förhoppningsvis är det inget fel alls på någon av er, ni har inte försökt så länge. Men är du orolig att aborterna ska ha ställt till med något tycker jag att du ska kolla upp det. Lycka till!

• Anonym
    Anonym (majvor) skrev 2012-09-19 21:56:43 följande:
    beror nog på vart man går.. här i Luleå där jag bor sa dom 1,5 år. Sedan är det nog "hur" man har problem, jagj fick komma på en koll efter 9 månader eftersom jag inte fick igång mensen, men då tyckte dom att vi skulle vänta, just för att kroppen kan ta länge på sig att komma igång efter massvis med år av p-piller ätande, som det var i mitt fall, hade käkat p-piller i över 10 år..  : /
    Ja beror säkert på vad för problem. Bor också i Lule...tycker bara att det är tråkigt och synd att det inte är samma regler för alla. 
  • Superba Supernovan

Det behöver inte vara fel på någon av er, har ni vara försökt sedan i somras så är det lugnt! Varför så bråttom? Finns absolut ingen anledning till oro ännu. Sedan ska du inte gå runt och känna det som att det är fel på dig, skulle det vara något som inte klaffar går det oftast att ordna, och det kan även lika gärna vara spermiekvaliten som är dålig. Du har åtminstone 15 år på dig att skaffa barn så släpp stressen!

• Anonym (A)

Känner igen mig hos dig.

Jag har med alltid blivit gravid när tiden varit som sämst. Vilket resulterat till tre st aborter. Trots p-piller och p-spruta.

När min kille och jag började försöka tig det ca 5 månader. Det var 5 låååånga månader. Men ändå tyckte jag det gick snabbt när man läser om dom som försökt i åratal. När jag väl blev gravid intalade jag mig själv att jag inte ville. "hoppas inte, hoppas inte". Vet inte om det var det som hjälpte, men jag blev gravid. I fel tillfälle kan man väl säga med då sambon o jag hade en svacka just då. Men självklart behöll vi det och svackan är ordnad sedan länge

Lycka till ts. Det kommer att ta sig så småningom. Försök bara inte tänka på det. Tror man spänner sig för mycket då.

Svar på tråden Ledsen...