• Anonym

Smärtsamma vattkoppor

Sonen har smärtsamma vattkoppor över hela kroppen, och koppor i munnen och halsen så att det gör ont när han sväljer. Dessutom har han massor på ena ögonlocket så att det gör ont när han blinkar. Men det värsta av allt är att han troligen har en koppa inuti snoppen för det gör så ont att han skriker när han kissar, och ett bra tag efteråt. Har någon annan varit med om detta? Han har fått klådstillande medicin och kräm på vårdcentralen men det tycks inte hjälpa.

• Svar på tråden Smärtsamma vattkoppor
  • mammatill6

min ena dotter hade hela munnen full, hela underlivet. ÖVerallt. DEt var hemskt. Hon satt timmar i sträck i en badbalja i vardagsrummet, det var det ensa som hjälpte.

• Anonym

Poxclin hjäpte min dotter. Det och tavegyl + smärtstillande.
    Många bad blev det också. 

• Anonym

Vad är Poxclin? Finns det på apoteket?

• Anonym (Sandra)

Alvedon går ju bra att ge, dock ska man ej ge tex ipren, magnecyl eller andra inflammationsdämpande läkemedel..

• Anonym

Han har fått alvedon också. Febern gick ner, men smärtan är kvar. Jag ska testa bad som flera tipsade om. Tack alla!

• Coyote
    Anonym skrev 2012-09-19 21:44:22 följande:
    Han har fått alvedon också. Febern gick ner, men smärtan är kvar. Jag ska testa bad som flera tipsade om. Tack alla!
    Vi smörjde sonen med alcogel efter råd av barnläkaren, han var för liten för att få Tavegyl. Alcogel ger ju en kylande effekt och dämpar klådan lite, liksom Alvedon.
Svar på tråden Smärtsamma vattkoppor