• Tazzme

Kan man inte spola på tv3 play?

Jag satt och tittade på senaste avsnittet av Svenska Hollywoodfruar och efter första reklampausen så började avsnittet krångla och stannade upp helt. Försökte lite ett som anant för att få igång avsnittet men då det inte lyckades så "refreshade" jag sidan å tänkte att jag kör om från början å spolar över det jag redan sett. Tycker precis att det gått att göra så tidigare.
    Men nu lyckas det inte alls.

Nog går det väl ännu att spola på tv3 play? Kanske det bara är idag som det är nåt krångel? Eller så är det mitt internet som bråkar..?

• Svar på tråden Kan man inte spola på tv3 play?
  • LängtansBlåaBlomma

Samma problem här med! Först pausade jag för att gå på toaletten, mitt när Gunilla kör bil i Santa Monica, men när jag trycker play igen vägrade den starta. Då startade jag om avsnittet och ville spola fram dit jag var när den kraschade, men neeej, då hakar den upp sig igen bara för det. Så nej, det är inte bara att dra i den vita pilen som CinnamonMai så vänligt berättar... Vet inte om det är för hårt tryck på tv3s server eller om min mediaspelare/flash är ouppdaterad eller nåt...

Jag är 25 år och kämpar mot PCO
  • LängtansBlåaBlomma
    CinnamonMai skrev 2012-09-19 23:20:13 följande:
    Jag tittade nyss på samma avsnitt och hade INGA som helst problem!!
    Okej. Men jag hade samma problem som TS så då finns problemet, eller hur?
    Jag är 25 år och kämpar mot PCO
  • CinnamonMai

Mig veterligen skrev jag bara att jag kan spola och att jag inte hade några problem... men visst... tolkar du det som att jag säger att problemet inte kan finnas så är det nog så.

• slazh

Om det inte fungerar kan man testa i en annan webbläsare. Om man inte vill använda nån annan webbläsare kan man prova att uppdatera sin webbläsare till senaste versionen och även uppdatera Adobe Flash till senaste version. Adobe Flash är det som spelar upp video i webbläsaren. I vissa webbläsare måste man installera Adobe Flash stöd separat medan andra har Flash integrerat och automatiskt uppdaterar Flash-versionen. Vissa webbläsare uppdaterar också sig själva om man inte har stängt av det.

• Tazzme

Tack för tipset slazh! Tror jag ska testa att byta webläsare nästa gång det krånglar. Kan ju passa på att uppdatera flashen på samma gång!

Men nog kan det ju hända att tv3 haft hård belastning på servern också, som LängtansBlåaBlomma skrev. Åtminstone tidigare så märkte man bra vilka tider som det var många som tittade på tv. Kvällstid typ 7-8 så kunde jag inte alls titta på tv för det bara hackade..

• Tazzme
    CinnamonMai skrev 2012-09-19 22:59:38 följande:
    Jag kan, om jag drar i den vita pilen...
    Det har jag kunnat tidigare, men igår funkade det inte. Nå, kanske det hjälper om jag uppdaterar lite å testar olika webläsare.
  • slazh

Det är synd att kvaliten på tv3play är så dålig. Man kan få högre kvalite om man betalar i och för sig.

• Tazzme
    slazh skrev 2012-09-20 08:53:40 följande:
    Det är synd att kvaliten på tv3play är så dålig. Man kan få högre kvalite om man betalar i och för sig.
    Jo. Men då jag testade att koppla datorn till vår tv med en hdmi-kabel så blev jag ändå förvånad över hur pass bra kvalite det var på bilden! Efter typ en halv minut så glömde jag bort att jag tittade från datorn och trodde att jag kollade på tv. Så med tanke på att det är gratis så är det nog ändå väldigt bra kvalité.
Svar på tråden Kan man inte spola på tv3 play?