• avstängd

Vad göra åt yttorr hy?

Jag har vad jag tror är yttorr hy som dessutom är lite halvkänslig. Någon som vet vilken sorts tvätt och fukt jag ska använda? Börjar få lite små, fina rynkor runt ögonen men vill gärna hålla rynkor borta förstås. Jag vill ha så få produkter som möjligt. Främst letar jag ansiktstvätt/sminkborttagning och en fuktkräm för natten. På dagen använder jag en tinted moisturizer.

• Svar på tråden Vad göra åt yttorr hy?
  • knightcat

Rekomenderar Clinique och Biotherms produkter. Gör underverk! Finns olika serier beroende på hudtyp. Gå till t.ex Kicks och be dem göra en analys!

• avstängd
    knightcat skrev 2012-09-20 20:00:42 följande:
    Rekomenderar Clinique och Biotherms produkter. Gör underverk! Finns olika serier beroende på hudtyp. Gå till t.ex Kicks och be dem göra en analys!
    Jag har använt Cliniques rosa burk Moisture surge i flera år men den verkar inte hjälpa så mycket. Deras tvätt klarar jag inte av för endera tvättar den inte bort sminket eller så får jag finnar. Är villig att testa igen om någon kan rekommendera något bra därifrån. Biotherm kan jag inte köpa för dom testar på djur.
    Björnmossa skrev 2012-09-19 22:20:11 följande:
    Jag smörjer med olja när jag duschar, helst nyponrosfrö-. Funkar fint.
    Äkta sådan?

• Björnmossa
    avstängd skrev 2012-09-20 20:04:36 följande:
    Äkta sådan?

Ja. Tycker nästan alla krämer bara gör det värre, åtminstone de med mineraloljor i.

Min kropp mår bäst av no'poo.
  • Vanilla ice queen

Madara ekoface tycker jag är bra. Fick ett litet provsett när jag beställde från eleven och beställde deras hudvårdsserie direkt efter att ha provat  Jag har torr känslig hy men får lätt plitor av för feta produkter. Jag har använt Madara i ca 6månader och har inte haft varken torr hy eller plitor nu=)) Finns på eleven.se 'rekomenderar*

Screw you guys i'm going home!
  • Indianica

Det finns krämer och serum för yttorr hud. Jag använder alltid ett bra serum för yttorr hud och så en kräm som heter Propyless (apoteket) utanpå det. Funkar bra! På vintern kär jag med en mild rengöringsgel eller med en rengöringsmjölk.

• avstängd
    Indianica skrev 2012-09-22 11:13:37 följande:
    Det finns krämer och serum för yttorr hud. Jag använder alltid ett bra serum för yttorr hud och så en kräm som heter Propyless (apoteket) utanpå det. Funkar bra! På vintern kär jag med en mild rengöringsgel eller med en rengöringsmjölk.
     Läste igår om något Lumene Sensitive serum som jag tänkte testa.
  • car123

Tvätta bort sminket med tex mandelolja. Är du allergisk mot nötter använder du en annan olja.
    Jag har själv torr hy och  använder mandelolja. Tipset finns i appen "bodyCure", som tar upp mängder med bra huskurer.

Sen skall du köpa ett bra serum som du lägger på ansiktet innan ansiktscremen. Serumet skall du använda både morgon och kväll.

Svar på tråden Vad göra åt yttorr hy?