Anonym (Andreas) skrev 2012-09-20 09:15:05 följande:
Anon
Tack för ett bra svar. Både hon och jag vill testa så det är väl det där med tålamod som gäller... (och kanske fattas) ;)
Ta det lugnt. Låt det ta sin tid, Låt henne testa i steg fram till själva fistingen. Stora dildos och leksaker. Så hon märker och känner att hon klarar av det OCH
gillar det. Skynda långsamt mao. Försök inga avancerade saker i början som man kan se på film. Låt henne känna sig trygg och att hon känner att hon har full kontroll över läget och kan sätta stopp när hon vill. Börja inte med det direkt när ni har sex utan låt det komma efter ett tag innan hon har fått sin orgasm. Vissa kvinnor har lättare för det precis innan ägglossning.
Låt henne ligga på rygg i bekväm ställning. Gör som förut men kom ihåg att ni inte bara skall konnekta via din hand och hennes mus. Ni måste även göra det genom den mentala biten och det är här hennes lust och vilja att göra det spelar en stor roll. Men kom även ihåg att göra det fysiskt på ett ställe till eftersom det annars blir svårt att känna den där gemenskapen som gör det möjligt. Jag brukar därför ta kvinnans han mot min hand, handflata hot handflata och sen sluter man ned fingrarna om den andres hand. Hon kan sedan signalera genom att trycka eller slappna av med sin hand. Jag kan själv känna ifall jag gör rätt eller inte och känner när hon gillar det jag gör vilket är nyckeln till att lyckas ge henne njutning. Denna punkt blir även en mötespunkt mellan oss och flyttar fokuset lite från det som händer där nere.
Om hon har förmågan och gillar det så kommer allt annat av sig själv så småningom. Fisting är väldigt kontroversiellt vilket gör att det ofta känns skamligt att göra det. Därför kan en del ha svårt att våga ge sig hän trots att det lockar att testa. Men alla är olika och om hon inte vill eller kan så hitta på något annat.