• Anonym (Andreas)

Hur fistar man?

Jag frågade min sambo häromkvällen om jag fick prova att stoppa in flera fingrar och kanske hela handen (fista med andra ord). Hon hade också fantiserat lite om det så vi bestämde att prova.
    För att gå rakt på sak; alla fingrar går bra, men sedan när själva handen ska in så är det stopp. Det är liksom att det finns en gräns man kan töja till och sedan är det tvärstopp ca 3-4 cm in.
    Ändå har vi två barn tillsammans som var betydligt större än så ;)
    Hur gör man? Finns det några knep?

• Svar på tråden Hur fistar man?
  • Anonym

Mycket massageolja !!!
    Min fru får tokorgasmer av det, härligt !

• Anonym (Anon)

Fisting är inget man bara gör i början och inte heller något som alla gillar. Så redan där är det stopp för många. Men om man vill utforska det som finns det några saker att tänka på.

Den som skall ta emot måste vilja det. Eftersom det handlar om att kunna slappna av och lita på den som utför fistingen så är det ett krav att den som tar emot är 100% med på det. Precis som med analsex. Spänner sig personen eller man går för fort fram så kommer det bara göra ont och det är inte det fisting handlar om.

Den som utför fistingen behöver även förstå en del om hur kvinnans kropp fungerar. En del har av naturen fått en större storlek där nere eller fått en större flexibilitet i muskulaturen. Att man har fött barn är ingen säkert tecken på att man klarar av fisting eftersom en förlossning är otroligt smärtsam. En annan sak är storleken på bäckenet. Vissa är trånga vilket betyder att det inte finns lika stor plats. En del är också väldigt grunda så man kommer inte in lika djupt. Försöker man så kan det vara smärtsamt eftersom man kommer åt livmodern.

En annan sak är att man skall töja nedåt, inte uppåt. Ovanför finns bäckenbenet och där är det stopp. Nedåt är det muskler och vävnad och det är dessa som kan töjas. Så man pressar alltså nedåt mot analen när man försöker öppna upp och komma in.

Du måste även använda massor av glidmedel. Och sen ännu mer. Vissa använder barnolja men det rekommenderar jag inte eftersom den inte är naturlig att få inne i kroppen. Dessutom så är den svår att få bort och kan bli grogrund för div bakterier.

När man utforskar fisting så räkna med att det tar tid. Både när man gör det men också när det gäller att lära sig det. En del testar och upptäcker att det inte var något för dem. Andra fortsätter och gillar det och en dag så lyckas man att gå hela vägen. När man väl har lyckats några gånger och tycker om det så går det lättare från den punkten.

Det kan vara en ide att börja med större dildos och vänja sig vid känslan och det kanske viktigast är att man njuter av det. Det gör att man blir mer villig att testa fisting och kan slappna av. Om man har kommit en bit på vägen så brukar just punkten vid tummen vara där det tar stopp. Det är den bredaste punkten och här handlar det om att vänja sig vid känslan innan man fortsätter. Så ta det lugnt. När det är dags att fortsätta en bit till så måste man rulla ihop fingrarna inuti utan att för den delen knyta handen. Det för att man skall få plats och man inte skall komma åt livmodern. De flesta brukar vika in fingrarna och gå nedåt.

Stanna och läs av den som tar emot hela tiden. Ha inte bråttom. Det tar tid. Väl inne så ta det även här lugnt. Låt den som ta emot vänja sig vid känslan. Sedan är det lite olika vad personer gillar. En del gillar en vridande rörelse där handen är kvar inne. Andra gillar den töjande känslan när handen nästan dras ut men stannar vid det bredaste stället på handen. Och så finns det de som gillar in och ut. Men det visar sig och jag säger det igen att man måste ta det väldigt lugnt i början.

Alla gillar dock inte fisting. Om det är så så försök inte. Det finns annat man kan göra,

• Anonym (Andreas)

Anon
    Tack för ett bra svar. Både hon och jag vill  testa så det är väl det  där med tålamod som gäller... (och kanske fattas) ;)

• Fröken reserverad

Har ni kommit så långt så det bara är tummen och knogarna som fattas så krävs att man trycker till lite. (Obs var försiktig!),
    Krävs lite kraft för att komma förbi. Iaf första gången eller om det var länge sen.

• Anonym (Anon)
    Anonym (Andreas) skrev 2012-09-20 09:15:05 följande:
    Anon
    Tack för ett bra svar. Både hon och jag vill  testa så det är väl det  där med tålamod som gäller... (och kanske fattas) ;)
    Ta det lugnt. Låt det ta sin tid, Låt henne testa i steg fram till själva fistingen. Stora dildos och leksaker. Så hon märker och känner att hon klarar av det OCH gillar det. Skynda långsamt mao. Försök inga avancerade saker i början som man kan se på film. Låt henne känna sig trygg och att hon känner att hon har full kontroll över läget och kan sätta stopp när hon vill. Börja inte med det direkt när ni har sex utan låt det komma efter ett tag innan hon har fått sin orgasm. Vissa kvinnor har lättare för det precis innan ägglossning.

Låt henne ligga på rygg i bekväm ställning. Gör som förut men kom ihåg att ni inte bara skall konnekta via din hand och hennes mus. Ni måste även göra det genom den mentala biten och det är här hennes lust och vilja att göra det spelar en stor roll. Men kom även ihåg att göra det fysiskt på ett ställe till eftersom det annars blir svårt att känna den där gemenskapen som gör det möjligt. Jag brukar därför ta kvinnans han mot min hand, handflata hot handflata och sen sluter man ned fingrarna om den andres hand. Hon kan sedan signalera genom att trycka eller slappna av med sin hand. Jag kan själv känna ifall jag gör rätt eller inte och känner när hon gillar det jag gör vilket är nyckeln till att lyckas ge henne njutning. Denna punkt blir även en mötespunkt mellan oss och flyttar fokuset lite från det som händer där nere.

Om hon har förmågan och gillar det så kommer allt annat av sig själv så småningom. Fisting är väldigt kontroversiellt vilket gör att det ofta känns skamligt att göra det. Därför kan en del ha svårt att våga ge sig hän trots att det lockar att testa. Men alla är olika och om hon inte vill eller kan så hitta på något annat. 
  • Anonym (Andreas)
    Fröken reserverad skrev 2012-09-20 09:38:05 följande:
    Har ni kommit så långt så det bara är tummen och knogarna som fattas så krävs att man trycker till lite. (Obs var försiktig!),
    Krävs lite kraft för att komma förbi. Iaf första gången eller om det var länge sen.
    Japp knogarna som fattas. Det liksom spänner emot.
  • Fröken reserverad
    Anonym (Andreas) skrev 2012-09-20 10:58:17 följande:
    Japp knogarna som fattas. Det liksom spänner emot.
    Min erfarenhet är som sagt att ta i lite där.
    Det här låter kanske kontroversiellt men det SKA göra lite ont att fistas..det ska spänna. Alltså inte jätteont, men det känns att bli uttänjd...och konstigt vore annars.

Om inte din partner tycker om känslan så låt bli helt enkelt.

Funderar på om någon som gillar fist inte är med om att det känns..
  • Anonym

En del går ju igång på smärta, men det är inte så att det ska göra ont vid fisting. Min fru avskyr smärta, men hon älskar att bli fistad. Gör man det lugnt och fint så är det bara underbart skönt för henne.

Svar på tråden Hur fistar man?