• Lillmysmamman

    Min 1-åriga son äter helt plötsligt på natten :(

    Jag har en son på ganska exakt 1 år. Han har den senaste veckan börjat äta på natten. Han vaknar mellan 01-03. Detta har hänt vid tidigare tillfällen (under växperioder), men då har det handlat om 3-4 nätter. Nu har han ätit för 5:e natten i rad och jag är så himla rädd att det blivit en vana att han vaknar och vill ha mat. 

    Kan tillägga att vi precis lagt några tuffa veckor bakom oss. Kom hem efter en vecka på Mallorca för en månad sedan och då blev han sjuk och åt dåligt i en vecka. Veckan efter var allt som vanligt, men veckan efter det fick han 3 tänder på 6 dagar och åt därför dåligt igen. Kommande vecka funkade bra fram till helgen då han fick en blåsa i munnen och åt sämre pga det. Han har börjat "tjocka" på sig igen, men ligger nog lite efter. Kan det vara pga det som han vill äta på natten? Jag har testat att enbart byta blöja, men han blir hysterisk och slutar inte att skrika :( 

    Tacksam för råd :)      

  • Svar på tråden Min 1-åriga son äter helt plötsligt på natten :(
  • Lillmysmamman

    Tittade på historiken på frågor ställda till BVC-sköterskan och den var inte alls positiv. Är det någon som får svar?

Svar på tråden Min 1-åriga son äter helt plötsligt på natten :(