• frågvis

Få bort röda toner i håret?

Mitt hår är lite "speciellt" då det alltid när jag färgar det efter ett tag kommer röda toner i håret oavsett vilken färg jag väljer.
    Om jag går till frisören eller gör det hemma gör ingen skillnad, det röda kommer som ett brev på posten efter några tvättar.

Jag vill ha en mörkbrun färg utan att få de röda tonerna att lysa igenom. Går det?
    Jag har normalt sett en guldaktig färg på håret. Varken blond eller brunett utan något mellanting med det guldiga.

• Svar på tråden Få bort röda toner i håret?
  • Bumblebeegirl
    frågvis skrev 2012-09-20 09:24:46 följande:
    Mitt hår är lite "speciellt" då det alltid när jag färgar det efter ett tag kommer röda toner i håret oavsett vilken färg jag väljer.
    Om jag går till frisören eller gör det hemma gör ingen skillnad, det röda kommer som ett brev på posten efter några tvättar.

Jag vill ha en mörkbrun färg utan att få de röda tonerna att lysa igenom. Går det?
    Jag har normalt sett en guldaktig färg på håret. Varken blond eller brunett utan något mellanting med det guldiga.

Köp silver-schampo, hjälper mot det mesta ;)
  • Miss P71

Om du inte vill ha det röda så hade jag färgat det väldigt mörkt. för då kommer inte det röda även om du tvättat det flera ggr. Tänk på att i de flesta färger så finns det oftast rött i.

• frågvis

Testade silverschampo efter förra frisörbesöket. Fick då ljusa slingor i det svarta håret och efter 8 tvättar var håret ändå rött

Jag vill ju ha det väldigt mörkt. Antingen mörkbrunt eller svart men jag tycks inte slippa undan att det röda kommer fram. 

Svar på tråden Få bort röda toner i håret?