Få 3åring att sova hela natten i SIN säng
Hej, vår son på snart 3år har sen hans lillasyster kom vaknat på natten och kommit in till oss och sovit vidare.. (lillasyster är nu 7mån).. Jag hade inte sett nåt problem med det om de inte vore för att nu och sen ca 1,5mån tillbaka så har lillasyster fått för sig att vakna redan vid kl 5.. Runt 5-6 är min son ganska lätt väckt så han brukar vakna av henne då..
Samt att vaknar han inte av henne, vaknar han av att verken jag eller min man ligger brevid han i sängen eftersom han är van vi det när han kommer in..
Härom natten sov han en hel natt i sin säng.. och då lät jag lillasyster ligga kvar i sin säng och tjöta och hon somnade om och vi sov allihoppa fram till kl 7!=)..
Men ja kan inte låta henne ligga kvar i sängen med han där inne..
Detta resulterar ju då i att sonen blir väldigt trött.. Han sover inte middag längre.. är om han i så fall slumrar till nån gång på soffan.. Men de gånger han somnat på dagen så har han inte velat somna på kvällen..
Så den enda lösningen jag ser är att försöka få han att fortsätta sova i hans säng? Men hur gör jag? Ska jag bara gå tillbaka med honom? Ska jag sätta mig brevid sängen som jag gör när jag somnar han på kvällen?