• Sanjos

Icas matkasse.

Kollade lite lätt på vad en sådan kasse skulle kosta osv.
    Har 2 barn varannan vecka. Den stora går i skolan om dagarna och den lilla går på dagis 3 dagar/v när hon är hos mig.

Antar att dessa påsar är anpassade till 4 pers/middag. Men nu är vi ju bara 1 vuxen och 2 barn så då borde de ju isf bli mat över som man kan äta en annan dag?!

Skulle tex en påse för 5 dagar,  kunna räcka till mig och mina barn de veckor de är här?
    Jag och lilla tjejen äter själva 2 dagar/v när hon inte är på dagis. Sen äter vi allihop tillsammans på helgen. (om man inte blir bjuden att äta någon annanstans)

• Svar på tråden Icas matkasse.
  • frwi

jag, min man och våra två småttingar hade mat för middag och sedan fanns rester till lunch för mig och barnen dagen efter, nu är mina båda barn under tre så de äter inte så mycket men jag tror att du skulle kunna få ut alla veckans måltider om du inte har något emot rester och ni inte är stora i maten

• Sanjos

Nej, vi är inte så stora i maten. Tycker många gånger att de som räknas som en portion är för mycket. Beror givetvis på vad det är. Det är skillnad på pulvermos och spagetti.

• Sanjos

Puffar lite och ser om någon annan känner sig manad att svara också

• Queen 11

Vi hade billiga veckan tidigare. Det blir väldigt mycket mat och inte alltid så gott tyvärr. Nu har vi Linas barnkasse, dyrare men mycket bättre enligt mig.

Svar på tråden Icas matkasse.