• AlittleFishy

vilken gravidkalender tycker ni är bäst?

Tog bara nåra exempel på gravidkalendrar. Tänkte de kunde va kul och se vad ni tycker om faktasidorna vecka för vecka. Ni som e i tredje trimestern kanske har haft tid att kolla runt lite grann, men alla får givetvis rösta!!
    Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken gravidkalender tycker ni är bäst?
  • Lufsan

blimammas är ju helt hopplös och räknar fel och dessutom när man ska läsa om sin vecka så hamnar man på föregående. Alltså jag är nu i vecka 23+1 men blimammas gravidräknare tycker att jag är i vecka 23+2 och när jag trycker för att komma in på min vecka hamnar den på v.23. 
    Grymt irriterande.

Det är lika irriterande med babycenters app. Den säger att jag är typ tre veckor längre bak än vad jag är. Plus att den har löjliga funktioner enligt mig. Och man kan se sin bebis stolek i form av en frukt men när man kommit över vecka tolv någonstans så blir det ungefär samma "din bebis är nu lika stor som ett äpple, paprika" i flera veckor i rad är det frukt/grönsaker som är lika stora ungefär. Plus att efter vecka 20 så är det inte lika kul längre. 
    Och töntiga uppmaningar som att "ta en dag på stan och shoppa men tjejerna" "ha en kärleksaffär med din partner" nej, jag kräks på sånt.

1177s app är däremot vettig och informativ. Den säger inte åt mig hur jag ska tänka eller känna utan bara hur stor bebisen är och vad som händer i kroppen. Och det finns en bild till varje vecka. Toppen enligt mig! 

En dag i sänder.
  • AlittleFishy

kommer inte ihåg exakt vilken sida de va, men bebisens vikt skiljde sig ca 300 g i samma vecka på olika sidor... Undrar om de kan va för en del räknar t ex v 28+2 som v28, andra sidor kanske räknar 28+2 som v 29 ?

• Iryelle

Vet ätt jag gillade vårdguiden, det stod också något för pappan vilket jag tyckte var trevligt. Tyckte också det skiljde på barnets vikt beroende på var man tittar.

• I korimo Lithea

Jag läste mest på babycenter :) 

Svar på tråden vilken gravidkalender tycker ni är bäst?