• Mimmi74

Varför hettar det i min kind??

Är det stress? Vad finns det för orsaker till brännande, hettande känsla i kinden??

• Svar på tråden Varför hettar det i min kind??
  • Queenie70

För att det brinner en liten eld därinne.

• Mimmi74

Ärligt talat, finns här nån mer som varit utför hettande kinder utan att vara tonåring, kär, gravid eller i klimakteriet?

• Fia 28

Men du inne i kinden eller på kinden? Jag får hettande kinder av purjolök =).

• Fia 28
    Mimmi74 skrev 2012-09-20 15:31:06 följande:
    I huden på kinden. Det hettar bara i en kind!

Ytliga blodkärl? Kört bil med ena sidan mot solen? Fått en skäftsmäll?
  • Mimmi74

Men? Jag är seriös. Det trodde jag att även detta forum var. Hoppas en moderator ser ditt inlägg, Fia28. :((

• Fia 28
    Fia 28 skrev 2012-09-20 15:32:59 följande:
    Ytliga blodkärl? Kört bil med ena sidan mot solen? Fått en skäftsmäll?
    Jag var faktiskt seriös. Äter jag något jag inte tål blir jag faktiskt mera röd på just ena skinden, kanske blodkärlen är mera ytliga på den sidan eller något.
  • sskstud3nt3n

Kan bero på många saker kan jag tänka mig =) Det kan mycket väl vara stress, högt blodtryck, förkylning på g, tänder. Kan också få så ibland, gärna innan, under och efter mens

• Mimmi74

Fia28: Det är inte seriöst att ens påstå att jag skulle skriva om en hettande kind i ett forum för att jag fått en käftsmäll. 

• Kjellgren

Min ena kind hettar/svider ibland och stundtals har jag rejäl bedövningskänsla från hakan upp mot ögat också. Det är utrett med bla magnetkamera men beror antagligen på att jag pressar tänder och därmed spänner käkmusklerna.

När jag tvingar käkmusklerna att slappna av är jag symtomfri, när jag är stressad och inte hinner med så får jag bedövningskänslan och sveda i kinden. Om det är så för dig är en garanterat biverkningsfri metod att gapa stort (inte till max!) och mjukt flera gånger och sedan ljuda på "mmmmm" och "AAAAAA" som får tungan att slappna av.

• Fia 28
    Mimmi74 skrev 2012-09-21 15:13:33 följande:
    Fia28: Det är inte seriöst att ens påstå att jag skulle skriva om en hettande kind i ett forum för att jag fått en käftsmäll. 
    Det finns ju folk som blir förvånade när de blir gravida av oskyddat sex, så ibland måste man vara otroligt tydlig på denna sida då folk inte alltid förstår konsekvenser av saker och ting. Jag kan ju omöjligt veta vilken slags människa du är, så därför räknade jag upp allt jag kom på.
  • Mimmi74

Kjellgren: HAde du några fler konstigheter i kroppen, eller har? Eller var det "bara" ansiktet/halsen? Trötthet, feberkänsla i hela kroppen?

Svar på tråden Varför hettar det i min kind??