• Miss LN

Positivt gravtest som var falskt!

Jag & min sambo har försökt fått barn länge och när mensen inte kom två dagar efter utsatt dag så gjorde jag ett grav test som vart posetivt, både jag & min sambo vart jätte glada, jag gjorde ett till test på kvällen när han var med som även de visade posetivt. Trodde inte på testen eftersom vi väntat så länge så vi gjorde fler test (6) st, till slut visslade tre posetivt & tre negativt. Ringde en barnmorska som förklarade att jag antagligen är gravid men att de testen som visade negativ säkert visade fel för att de fortfarande var så tidigt. Har haft de typiska "gravid besvären". Idag skulle jag haft mens för ca 10 dagar sen, men när jag träffade barnmorskan gjorde vi ett nytt test som vt negativt, hon sa att jag inte var med barn! Både jag och min sambo vart jätte ledsna & jag undrar bara hur kan 3 test var posetiva om jag nu inte är med barn?? På testen står det ju att dr är 99% säkra?? Nån som vet?

• Svar på tråden Positivt gravtest som var falskt!
  • Miss LN

Men barnmorskan sa att hade det varit ett tidigt missfall så hade gravtestet som hon gjorde visat posetivt för man har kvar så mycket hormoner i kroppen mist en månad Efter ett missfall, eller har jag bara hamnat hos fel barnmorska?

• Alby

Så bm gjorde också ett vanligt gravtest med urin? Eller tog hon blodprov?
    Låter konstigt att tre test är positiva och att man inte är gravid.
    Vad var det för märke på testen? 

• Miss LN

Barnmorskan gjorde ett test med urin. Har provat flera olika märken som clerblue, docmorris, rfsu & nått mer. Är det ett missfall vill jag att det sätter i gång snart så kroppen inte går och bär på något onödigt länge men det verkar inte min kropp tycka...,

• Krila

Låter otroligt att 3 test ska visa falskt positivt. Jag tror snarare på tidigt missfall eller att det sista testet visade fel. Jag skulle försöka få ett vaginalt ultraljud för att kolla om jag vore dig.

• Miss LN

Oj oj oj vad snurrigt det här vart nu, tror ni jag är med barn ändå? Vart kan jag få göra Ultraljud om inte barnmorskan håller med, eller kan man kräva en ny barnmorska? Tack för era svar:)

• Alby

Kan du inte ta ett nytt test hemma och se vad det säger?

• Miss LN

Jo det kan jag väl men är så rädd för vad det visar, om det visar falskt & man bygger upp massa förhoppningar och tankar sen rivs allt ner igen.

• Alby

Jag tror att du är gravid, men om det är ett missfall på g vet jag inte. Bm skrev nog in i din journal att du inte är gravid, så att få ett vul blir nog svårt; såvida du inte plussar hemma igen. Eller be bm ta ett blodprov som kollar dina hcg-hormoner.

• AlittleFishy

Håller med Alby, tänkte bara fråga om testet BM gjorde var på morgonurin? På mig visade d negativt en dag och positivt en annan dag pga hur länge jag hade haft urinen i blåsan.  Men de e klart efter ett tag blev de positivt oavsett när man testade...
    Blodprov måste ju va det mest tillförlitliga. 

• Miss LN

Barnmorskan gjorde testet mitt på dagen så det var inte morgon urinen. Tack för era svar

• Copyjulia

Man kan få en kemisk graviditet då embryot nätt och jämnt fäster i livmoderväggen men sedan släpper. Räknas oftast inte ens som missfall. Har hänt mig fler ggr när jag gjort IVF, då har jag fått positivt på gravtest i bara några få dagar sedan har det blivit blank (och blodtester på kliniken har visat negativt några dagar efter.) Vid ett så tidigt "missfall" sitter inte hormonerna alls kvar särskilt länge. Om du är gravid borde testerna bli starkare och starkare. 

• curlysue88

Du kan ju ringa kvinnokliniken i din kommun och säga att du är gravid men vill göra abort. Då får man väl automatiskt göra ett vul för att se vilken vecka man är i, så att man kan se vilken sorts abort man ska göra. Så är det i min kommun iaf.

• HelenFr

Jag skulle rekommendera att prova ett cb digitalt med veckoindikator, det är lättast och finns inget att misstolka speciellt inte så långt efter BIM... Lycka till!

• Miss LN

Tack för alla era svar, de har betytt så mycket. Jag fick mens/ missfall en vecka senare. Vilket har varit jätte tufft, vi har varit jätte ledsna & känner oss ganska vilse. Men nu klättrar vi oss uppåt och försöker igen!

Svar på tråden Positivt gravtest som var falskt!