• Anonym (Funderar)

Ok vara bonusförälder utan egna barn?

Ni som själva inte har barn men lever med någon som har barn sedan tidigare... Skulle ni blivit tillsammans med er partner eller fortsatt förhållandet om personen ni lever med inte varit intresserad av gemensamma barn?
    Bara en undran, då de i de flesta bonusfamiljer verkar finnas såväl bonusbarn som gemensamma. Glad

• Svar på tråden Ok vara bonusförälder utan egna barn?
  • Anonym (BB mamma)

Nej inte med facit i hand !
    Det blir bara problem med exet till mannen! Oavsett om man har barn eller inte!

• saaa

Jag kan ärligt säga att jag hade avslutat förhållandet om han inte ville ha barn med mig. Tråkigt nog. Jag är ung, 23 år och vill gärna ha barn i mitt liv, skulle nog inte kunna tänka mig ett liv utan barn.

Däremot så har det inget med det tidigare barnet att göra, skulle inte vilja gå in i ett förhållande med en barnlös man som aldrig skulle kunna tänka sig barn heller.

• Anonym (vill ha egna med)

Hade han stängt den dörren så hade jag lagt ner.  Jag vill ha egna barn och det gjorde jag klart från början.  Han hade också räknat med det. Men min bonus är inget jag ser som negativt, hon är underbar. 

• Anonym

Jag hade visseligen barn innan, men vi var överens om att inte skaffa gemensamma barn, han ville verkligen inte ha fler, och jag trodde inte jag kunde få fler barn, hade försökt i  10 år i ett tidigare förhållande. pga att jag har svårt att få barn, så använde vi inget skydd- Efter ett par år blev jag ändå med barn, kunde naturligtvis inte göra abort, då jag egentligen alltid velat ha fler barn. Trots att min sambo inte ville ha fler barn, så accepterade han att jag behöll barnet och i dag så är ha världens lyckligaste (enligt honom) :)    Ibland blir det inte som man planerat, det blir bättre.

• Iam

Skriver som ovan, hade han stängt dörren för fler barn hade jag sagt "tack, men nej tack". 
    Jag vill ha möjligheten att få ett eget barn. Sen eftersom han redan har två kan jag nöja mig med ett, för det finns ju redan syskon då.  

• Utan Barn

Men det beror ju HELT på om man/du själv vill ha barn!?

JAG hade inte velat/kunna bli ihop med en man som velat ha fler barn för jag bestämde mig slutligt när jag började bli (för) gammal att jag inga ville ha.
    Och min sambo hade inte gärna kunnat bli ihop med någon som ville ha barn för han ville ytterst ogärna »börja om« med bebis igen.

• Anonym (kan säga så här)

Tror inte det spelar någon roll om du har barn eller inte sedan tidigare- Hade jag som mamma sedan tidigare, vetat det jag vetat idag så hade jag aldrig inlett ett förhållande med min man.
    Mitt ex. och jag samt hans nya har ett jätte bra förhållande och kan träffas och umgås och hon har inga barn sedan tidigare. Jag tycker att hon är jätte bra för min son. Däremot min man har ett fruktansvärt ex. och livet blir hårt. Jag tror att det är väldigt individuellt, beroende på ex.

• Anonym (kan säga så här)

förlåt, såg inte att han inte ville ha fler barn....Det är ju något du måste ta ställning till. Är det värt det, vill du leva ett liv utan barn?

• Dragonball

Nej. Inte för mig. Hade han inte absolut velat ha gemensamma barn så hade det varit väldigt jobbigt att han har barn med en annan men inte vill ha det med mig. Tur som är så ville han ha fler barn, men hade han inte velat så hade jag lämnat och skaffat barn med någon som även ville ha barn med just mig.

• Anonym

Hade han inte velat att ha ett till, hade jag inte velat honom. Men nu vet jag själv inte längre om jag vill sätta ett till barn i våran nyfamilj. 

Svar på tråden Ok vara bonusförälder utan egna barn?