• Chocolatten

Uppfälld rockkrage - hiss eller diss?

Ok, nu är det så här att jag och min käre make har lite delade åsikter vad gäller uppfälld rockkrage Flört

Jag tycker det är SÅ snyggt. Tycker det ser så klassiskt och stilrent ut när en man bär en rock med en uppfälld krage. Visar liksom på stil, på något sätt.

Min man, å andra sidan, tycker det tyder på en arrogant och kaxig stil. Jag har aldrig hört att någon annan skulle tycka det.

Så nu vänder jag mig till er; vad tycker ni? Uppfälld krage - hiss eller diss? Han har nämligen lovat att börja ha uppfälld rockkrage för min skull om det visar sig att han har fel, haha. Men kanske är det jag som får en knäpp på näsan Glad

Hittade ingen bättre bild än denna för att visa på hur jag menar med "uppfälld krage":

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Uppfälld rockkrage - hiss eller diss?
  • sandlilja

Ni har rätt båda två- en blåsig ruggig dag ser det motiverat och coolt ut, en varm dag ser det lite störigt ut. Som solglasögon inomhus. En man ska inte se ut som om han ansträngt sej utan som om det bara blev så av praktiska skäl. Ja, jag vet att det är en fördom.

• Chocolatten

Jag håller fullständigt med dig, sandlilja! Jag menar självklart att man då har uppfälld rockkrage när bärandet av rocken är "befogat" ;) Som t.ex. om det är blåsigt, kallt, kyligt, o.s.v. D.v.s. då man skulle burit rock i vanliga fall.

• CeeJay

Röstar på DISS eftersom det i många fall ser rätt mesigt ut, enligt mig. Det ska passa bäraren och se naturligt ut (eller hur jag ska uttrycka mig). På dom flesta ser det ut som ett utklätt försök att vara "tuff"

• hernameispekka
    sandlilja skrev 2012-09-20 19:10:29 följande:
    Ni har rätt båda två- en blåsig ruggig dag ser det motiverat och coolt ut, en varm dag ser det lite störigt ut. Som solglasögon inomhus. En man ska inte se ut som om han ansträngt sej utan som om det bara blev så av praktiska skäl. Ja, jag vet att det är en fördom.
  • IsDimma

Snyggt!

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Tutilure

Det är ju sjukt snyggt!

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Tonårsmamman1
    Chocolatten skrev 2012-09-20 19:13:41 följande:
    Jag håller fullständigt med dig, sandlilja! Jag menar självklart att man då har uppfälld rockkrage när bärandet av rocken är "befogat" ;) Som t.ex. om det är blåsigt, kallt, kyligt, o.s.v. D.v.s. då man skulle burit rock i vanliga fall.
  • salta katten

jag tycker att det är sjukt fult, både på kvinnor och män. Min man däremot har det gärna  

Svar på tråden Uppfälld rockkrage - hiss eller diss?