• Idasha

Lång bilresa med min snart 5 månaders

Hej! Ska åka 65 mil veckan som kommer med min tjej som är snart 5 månader. Har ni några tips? Vi kommer ju stanna på vägen för mat/fika och sånt oxh självklart om hon visar missnöje. Men om hon sover (vilket hon brukar göra så fort man sätter ner henne) så kör vi bara? Har ni tips? Så länge hon inte visar tecken på att hon inte vill sitta där så är det ju lugnt, ellerhur?

• Svar på tråden Lång bilresa med min snart 5 månaders
  • crossfit

När min son var 4-5 månader körde vi 120mil på två dagar. Det gick i princip helt smärtfritt. Vi försökte stanna innan han blev missnöjd, så att han inte skulle associera bilåkning med något jobbigt. Det gick verkligen super bra. När vi skulle åka hem 6 veckor senare, gick det inte alls, Han skrek konstant i 20 mil, sen hoppade jag och sonen av och bytte till tåg.

• Idasha

Okej.. Ja så tänkte vi också göra nu. Att om hon vaknar typ när det är Matdags (hon får ersättning) så kan man ju stanna innan hon hinner bli superarg. Sov din mkt i bilen då? Hur blir det om hon kommer sova hela dagen i bilen och sen kommer fram På kvällen? Dom kanske somnar då ändå?

Svar på tråden Lång bilresa med min snart 5 månaders