• Juppi

Hur länge stannade du/ni kvar på BB efter förlossningen?

Hur länge stannade du/ni kvar på BB efter förlossningen. Både med er som har ett och flera barn. Och varför? Undrar för att jag själv är osäker, vill hem samma dag om allt har gått bra, för med nr 1 så tyckte jag inte att de gav mig så mycket att vara kvar 3dagar vad jag kände i efterhand, förutom den goda maten :) Men blir osäker för tänk om det händer nå.

• Svar på tråden Hur länge stannade du/ni kvar på BB efter förlossningen?
  • clembke

Med första åkte jag hem efter 12 tim (var tvungen attt vara kvar det som minimum)

Med andra låg jag kvar två nätter. O har aldrig haft så tråkigt o bara väntat på att sambo o äldsta sonen skulle komma.

Blir det nåt mer barn så komner jag att åka så fort jag får. :)

• Butterflie

Med första stannade jag 2dygn, med andra stannade jag 1 dygn pga att vi väntade på doktorn och med sista stannade vi 8h tror jag..
    För man var tvungen att stanna en viss tid efter å så väntade vi på doktorn med.
    Åkte hem så tidigt bara för jag ville hem till min 6 å 7åring som även hade den första skolavslutningen dagen efter. Ville inte missa den.

• Höstbebis2010

Med första åkte vi hem efter 9 timmar, ligga där å ha tråkigt är inte min grej. Med sonen som föddes för en vecka sen fick vi snällt vara kvar en natt då han föddes med läpp-käk och gomspalt, så var tvungna att vara kvar för att lära oss mata och för att träffa läkare osv. Men hem så fort möjlighet gavs :)

• Furstinna

Jag stannade till dagen efter. Ville hem samma dag efter ks men dom drog ut på tiden tyvärr.

• porslinsgaffel

5 dygn först. Fick en infektion i snittet. Sen fick jag åka hem. Två dagar senare blev de ambulans in. Då hade de bildats deciliter med var i snittet och fick på operation och sen stanna några dagar till.
    Nu 3 veckor efter bebis är född är jag på KK för operation 2 ggr veckan. Har en vakuumpump i snittet som ska släpas runt på.

• Vickan I

Med första tre nätter, då de ville hålla koll på att han inte skulle få en infektion plus att han var så gul. Han blev stressad under förlossningen och svalde massa fostervatten med mekonium i.

Med andra två nätter. Då ville jag hem fort till storebror men "fick inte" åka hem då direktiven är att om man tagit fragminsprutor under graviditeten och fått epidural så måste man vara kvar för observation då något, vad det nu var, kunde hända.

• La Lola

Med Alma: 5 dagar (snittad o skulle få åka hem efter 3 dagar men drabbades av en infektion i kroppen).
    Med Hedda: 5 dagar (vaginal förlossning och mådde jättedåligt efteråt, behövde få blod osv).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Björckan

Jag stannade två nätter.
    Sonen är född på torsdag morgon och vi fick åka hem på lördagen.

Det var inte alls min grej att vara på BB faktiskt. Otrevlig vårdpersonal, äcklig mat, inget att göra, fick ändå ingen hjälp med amningen som jag bad om. Nej, att få komma hem till min egna säng, min egna toa, min egna dusch, min tv och soffa. Det var bättre det.

• Whitetrash86

Dottern, 24 timmar, dock hamnade hon på Neo i 5 dagar.

Sonen, 12 timmar.

Anledningen är att jag HATAR sjukhus! Mår så dåligt i den miljön. 

• HotrodRed

Vi åkte hem efter åtta timmar. Ville inge annat en hem. Och det här att dela rum med andra när man precis blivit förälder och är nyförlöst var bara jobbigt.

Svar på tråden Hur länge stannade du/ni kvar på BB efter förlossningen?